-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
- Dohľad nad finančným trhom
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
-
Legislatíva
- Úplné znenia zákonov patriacich do kompetencie NBS a zákony súvisiace s aktuálnou situáciou Úplné znenia iných všeobecne záväzných právnych predpisov patriacich do kompetencie NBS a rozhodnutí NBS Vybrané právne predpisy súvisiace so zavedením meny euro
- Vestník NBS Zoznam platných právnych predpisov vydaných NBS Materiály NBS v pripomienkovom konaní
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné štúdie Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
- Publikácie
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kontakty
Vybavovanie sťažností
(Zverejnené pred 7.4.2016)
Ako je potrebné vykladať informačnú povinnosť poisťovne o postupe pri vybavovaní sťažností podľa § 32 ods. 3 písm. b) nového zákona o poisťovníctve?
Podľa § 32 ods. 3 písm. b) zákona č. 39/2015 Z. z. o poisťovníctve a o zmene niektorých zákonov poisťovňa a pobočka zahraničnej poisťovne sú povinné uvádzať informácie o postupe pri vybavovaní sťažností v zmluvnej dokumentácii a zverejniť informácie o postupe pri vybavovaní sťažností ľahko dostupným spôsobom, napríklad vo forme brožúr, letákov alebo na webovom sídle poisťovne. Uvedené ustanovenie je potrebné vykladať takým spôsobom, že poisťovňa a pobočka zahraničnej poisťovne sú povinné uvádzať informácie o postupe pri vybavovaní sťažností v zmluvnej dokumentácii, t.j. priamo v poistnej zmluve resp. v iných dokumentoch, ktoré sú súčasťou poistnej zmluvy, ako napr. všeobecné poistné podmienky. Tiež sú povinné zverejniť informácie o postupe pri vybavovaní sťažností ľahko dostupným spôsobom. Tieto informácie sa zverejňujú v prevádzkových priestoroch poisťovne alebo pobočky zahraničnej poisťovne slúžiacich na styk s klientmi prostredníctvom brožúr alebo letákov a tiež na webovom sídle poisťovne alebo pobočky zahraničnej poisťovne.