en en

Prípravné trhové konzultácie - stravovanie zamestnancov

okruhy tém k príprave zákazky na – Zabezpečenie stravovania pre zamestnancov NBS a doplnkových služieb

Účel PTK

Národná banka Slovenska ako verejný obstarávateľ pripravuje zákazku na Zabezpečenie stravovania pre zamestnancov NBS a doplnkových služieb na adrese I. Karvaša 1 Bratislava v tomto predpokladanom rozsahu[1]:

  • stravovanie pre zamestnancov NBS a ďalšie osoby
  • prevádzka bufetu
  • cateringové služby
  • ostatné služby súvisiace so stravovaním
  • trvanie zmluvy 48 mesiacov + opcie na 48 mesiacov
  • zákazka bude nadlimitná.

NBS si stanovila cieľ zabezpečiť vysokú kvalitu poskytovaných služieb, tak aby boli zamestnanci NBS spokojní a zároveň chce NBS ako dobrý hospodár získať kvalitu
čo najefektívnejším spôsobom, preto uvažuje o nastavení súťaže zameranom na kvalitu a efektivitu a zároveň má záujem prispievať k zlepšeniu sociálnej situácie ohrozených / znevýhodnených skupín obyvateľstva,  čo znamená:

  • nastavenie kvalitatívnych kritérií t. j. nebude sa súťažiť iba na najnižšiu cenu
  • nastavenie zmluvných merateľných výkonnostných ukazovateľov (KPI) kvality a efektivity poskytovaných služieb t. j. stanovia sa merateľné výkonnostné ukazovatele poskytovaných služieb, ktoré sa budú počas trvania zmluvy vyhodnocovať
  • nastavenie následkov na namerané KPI ako možnosť vyplatenia bonusu v prípade vysokej spokojnosti s poskytovanými službami, možnosť krátenia platby v prípade nespokojnosti s poskytovanými službami, možnosť predčasného ukončenia zmluvy v prípade vysokej nespokojnosti s poskytovanými službami
  • primerané nastavenie opisu predmetu zákazky t. j. vytvorí sa priestor pre Vaše efektívne návrhy k spôsobu poskytovania služieb

Cieľ je obstarať poskytovanie stravy zamestnancom NBS, ktoré bude spĺňať nasledovné atribúty:

  1. Čo najvyššia spokojnosť zamestnancov NBS s kvalitou poskytovaných stravovacích služieb
    1. Čo najkvalitnejšie pokrmy pripravené z lokálnych a sezónnych zdrojov
    1. Čo najširší sortiment v prevádzke bufetu
    1. Čo najnižšiu uhlíkovú stopu v rámci poskytovania stravovacích služieb
    1. Účelná a zmysluplná implementácia sociálneho hľadiska zo strany poskytovateľa

Predmet PTK

Detailnejšie oboznámiť hospodárske subjekty s cieľmi NBS v predmetnej zákazke a o navrhovanom spôsobe ich naplneniazískať spätnú väzbu od Vás ako subjektov poskytujúcich predmetné služby, tak aby nastal prienik medzi očakávaniami NBS
ako verejného obstarávateľa a schopnosťami a možnosťami Vás
ako hospodárskych subjektov na trhu naplniť ciele NBS. To znamená, že nás zaujíma, akým spôsobom vnášate kvalitu do Vami poskytovaných služieb, ako sa dá podľa Vás kvalita poskytovaných služieb merať, ako ju udržiavať a podporovať počas trvania zmluvy, ako funguje Váš mechanizmus odmeňovania zamestnancov, aké máte nástroje na dosiahnutie zníženia fluktuácie zamestnancov vo Vašom tíme, ako a či prispievate svojou činnosťou k zlepšeniu celospoločenskej situácie – napr. trvalou a pravidelnou účasťou na charitatívnych projektoch, zamestnávaním ohrozených
alebo znevýhodnených skupín a pod., a či, ako hospodársky subjekt máte záujem súťažiť o kvalitu.

Kritéria vyhodnocovania ponúk

Pomer cena / kvalita

Verejný obstarávateľ zvažuje napríklad aj nasledovné nastavenie kritérií vyhodnocovania ponúk:

ZÁKAZKA STRAVOVANIE V ÚSTREDÍ NBS– KVALITA

Predmet zákazky:

  • Poskytnutie závodného stravovania pre zamestnancov NBS a ďalšie osoby (odhadovaný objem vydaných hlavných jedál je 500-600/pracovný deň)
  • Prevádzka kantíny/bufetu a doplnkového predaja
  • Ostatné služby obvykle súvisiace so stravovaním
  • Cateringové služby


Kvalitatívne kritéria:

K1Celková cena zákazky60 %
K2Pestrosť ponuky20 %
K3Výsledok ochutnávky v prevádzke VO20 %

Ad K1:

Celková cena predmetu zákazy sa skladá z nasledovných zložiek:

Cena za jednotlivé kategórie štandardného menu (polievka + hlavné jedlo + šalát + nápoj) násobená predpokladaným počtom vydaných porcií za mesiac

Ad K2:

Kritérium K2 Pestrosť ponuky verejný obstarávateľ vyhodnotí na základe vyplneného vzorového jedálneho lístka, ktorý je súčasťou prílohy súťažných podkladov.

Ad K3:

Pre kritérium K3 Výsledok ochutnávky v prevádzke obstarávateľa budú pre hodnotenie rozhodujúce údaje uvedené komisiou pre ochutnávku. Hodnotenie bude prebiehať podľa kritérií uvedených v prílohe x súťažných podkladov. Stanovenie subkritérií (XY).

Do úvahy prichádza aj aplikácia kritérií sociálnych a enviromentálnych:

Sociálne hľadisko:

Napríklad: Zmluva – 1. Povinnosť dodávateľa zaistiť odbornú prax aspoň jednému študentovi v stanovenom minimálnom rozsahu rozsahu hodín. Odborná prax spočíva v participácii danej osoby na poskytovanie služieb podľa zmluvy.

2. povinnosť uzatvoriť pracovnú zmluvu s aspoň jednou osobou znevýhodnenou(definovaná v zmluve) na trhu práce.

Enviro-hľadisko: 1. používanie vratných, opakovane využiteľných obalov, ktoré by súčasne boli vydávane po úhrade vratné zálohy. Meraný podiel návratnosti obalov.

Vyhlásenia

Verejný obstarávateľ týmto vyhlasuje, že v spojitosti s prípravnými trhovými konzultáciami prijme primerané opatrenia v takom rozsahu, aby nedošlo k narušeniu hospodárskej súťaže.

Účastník PTK svojim zapojením do PTK dáva súhlas so zverejnením svojich odpovedí. Odpovede účastníkov budú po anonymizácii zverejnené na webovom sídle NBS.

Priebeh PTK

Osobne – fyzická účasť zástupcu účastníka a následné písomné vyplnenie dotazníka[2].

V prvom (osobnom) kole PTK sa verejný obstarávateľ chce venovať najmä nasledujúcim  témam z pohľadu účastníkov trhu:

  • nastavenie kvalitatívnych kritérií v súťaži z pohľadu účastníkov trhu, a teda ako
    čo najlepšie vyjadriť kvalitu ponúkaných služieb podľa názoru účastníkov trhu,a to tak, aby boli tieto kritériá objektívne vyhodnotiteľné a vzájomne porovnateľné
  • nastavenie podmienok účasti tak, aby tieto neboli z pohľadu trhu diskriminačné,
    ale zároveň zaistili účasť kvalitných poskytovateľov stravy
  • nastavenie opisu predmetu zákazky, najmä z hľadiska nastavenia požiadaviek na kvalitu (napr. čerstvosť, lokálnosť, rozmanitosť, sezónnosť a pod.), tak aby tieto boli dodržané počas celého obdobia plnenia zmluvy – overiteľnosť nastavených požiadaviek,
    ich merateľnosť, príp. reporting
  • aké sociálne a environmentálne hľadisko implementovať v rámci súťaže
    a ako ho vyhodnocovať tak, aby bolo účelné a zmysluplné počas celého obdobia plnenia zmluvy.
  • nastavenie motivačných zmluvných podmienok – napr. forma bonusu vyplateného
    za spokojnosť klientov, alebo iné možnosti.

Na základe výsledkov prvého kola PTK verejný obstarávateľ vyhotoví dotazník s konkrétnymi otázkami a okruhmi tém, ktorý bude účastníkom PTK zaslaný na vyplnenie.

Miesto PTK

Ústredie NBS na adrese I. Karvaša v Bratislave.

Termíny PTK

11.6.2025

13.6.2025

18.6.2025

19.6.2025

Konkrétny čas bude určený v závislosti od počtu účastníkov.

Prihlásenie na PTK

Prostredníctvom Vami vyplneného a odoslaného formulára tu: https://forms.gle/4Ap4Y8BYUFnJmtwN7 , a to čo najskôr vzhľadom na dostupné termíny.

Kontakt

ptk@nbs.sk

T: +421 2 5787 1211

Ďalšie informácie:

Účasť v PTK nevylučuje zapojenie sa hospodárskeho subjektu do verejného obstarávania a teda hospodársky subjekt, ktorý sa zapojí do PTK sa môže zapojiť aj do pripravovaného verejného obstarávania a predložiť ponuku.

Všetky náklady a výdavky spojené s účasťou na PTK znáša účastník bez akéhokoľvek finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi.

Príloha 1 – Rámcový opis predmetu zákazky

Verejný obstarávateľ má záujem o koncept moderného stravovacieho zariadenia, čomu je prispôsobený aj v súčasnosti prebiehajúci projekt rekonštrukcie jedálne a kuchyne. Bližšie informácie sa nachádzajú v ďalších prílohách tejto výzvy na PTK. 

Priestor ostrovného výdaja a moderného zázemia s výrazne menším podielom podlažnej plochy v zázemí, pričom sa brali do úvahy všetky nevyhnutné hygienické predpisy a zároveň sa prihliadalo na optimalizáciu nákladov,  tak v procese prerábky ako aj z prevádzkového hľadiska.

Ostrovný predaj umožňuje efektívnejšie a rýchlejšie obslúženie zákazníkov a umožňuje nechať priestor na rozhodovanie z hľadiska výberu jednotlivých jedál alebo nápojov tým, že nie je obmedzované jedným súvislým radom.

V koncepte sa nachádza sekcia Menu, kde zákazník denne nájde 3 až 4 rôzne menu a dve polievky.

V sekcii Minútky a teplá samoobsluha si zákazník nájde rôznorodé teplé jedlá, ktoré si môže kombinovať podľa vlastného uváženia a zaplatí za váhu alebo si vyberie minútkovú špecialitu, ktorá bude pripravená kuchárom.

Obe sekcie sú od seba oddelené, aby vzájomne neovplyvňovali a nezdržiavali zákazníkov.

Základnou myšlienkou verejného obstarávateľa je poskytnúť zamestnancom stravovanie formou menu – za fixnú cenu, ktorú má verejný obstarávateľ v úmysle zafixovať tak, aby korešpondovala s aktuálnou výškou stravnej jednotky a doplatku zamestnancov a zamestnávateľa, ako aj poskytnúť možnosť variabilnejšieho stravovania formou minútkových jedál / šalátov, ktorých cena by sa odvíjala od gramáže, ktorú si zákazník rozhodne zakúpiť

Koncepcia stravovania – návrh prevádzky s dôrazom na kvalitu, rýchlosť a lokálnosť.

Navrhovaný koncept stravovania je postavený na modernom, flexibilnom a efektívnom modeli výdajnej zóny s integrovanou kaviarenskou časťou a doplnkovým bufetovým sortimentom. Hlavným cieľom je poskytovať kvalitné, chutné a výživné jedlá pripravené z lokálnych a sezónnych surovín, pričom sa kladie dôraz na rýchlosť obsluhy, komfort zákazníka a celkovú udržateľnosť prevádzky.

Hlavné prvky koncepcie:

1. Ostrovný výdajný systém

Výdaj jedál je čiastočne riešený formou ostrovného predaja, čo umožňuje:

  • rýchlejší a plynulejší pohyb zákazníkov,
  • väčšiu voľnosť pri výbere jedál a nápojov,
  • elimináciu dlhých radov a prestojov.

2. Rôznorodá a kvalitná ponuka jedál

Stravovacia sekcia je rozdelená do viacerých samostatných zón:

  • Menu sekcia: denne 3–4 druhy hlavných jedál a 2 polievky.
  • Minútky a teplá samoobsluha: možnosť výberu teplých jedál podľa hmotnosti alebo výber minútkovej špeciality pripravenej kuchárom.
  • Šalátový bar a nápojová sekcia: oddelené zóny umožňujúce samostatný výber doplnkov k hlavnému jedlu.

3. Lokálnosť a sezónnosť surovín

Jedálny lístok bude zostavovaný s dôrazom na:

  • použitie lokálnych surovín od regionálnych dodávateľov,
  • rešpektovanie sezónnosti a čerstvosti ingrediencií,
  • minimalizáciu polotovarov a priemyselne spracovaných potravín,
  • vyššiu výživovú hodnotu a atraktívnosť jedál.

Technické a prevádzkové riešenia:

4. Zber a umývanie riadu

Zber použitých tácok a riadu je zabezpečený prostredníctvom zberných vozíkov umiestnených v časti výdajného priestoru. Tie sa následne premiestňujú do technicky navrhnutej umývacej zóny.

5. Kuchynské technológie a energetická efektivita

Technologické zázemie a kuchyňa sú navrhnuté na základe princípov moderného varenia s dôrazom na presné udržiavanie teplôt a využívaniazariadení s vysokou energetickou efektivitou.


[1] Opis predmetu zákazky je Prílohou 1 tohto dokumentu. Zmena rozsahu predmetu zákazky je zo strany NBS vyhradená.

[2] Otázky v dotazníku budú viazané na plánovanú zákazku a ciele NBS s tým spojené.

projekt.zip

4.46 MB