-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
- Dohľad nad finančným trhom
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
-
Legislatíva
- Úplné znenia zákonov patriacich do kompetencie NBS a zákony súvisiace s aktuálnou situáciou Úplné znenia iných všeobecne záväzných právnych predpisov patriacich do kompetencie NBS a rozhodnutí NBS Vybrané právne predpisy súvisiace so zavedením meny euro
- Vestník NBS Zoznam platných právnych predpisov vydaných NBS Materiály NBS v pripomienkovom konaní
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné štúdie Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
- Publikácie
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kontakty
en
en
Pre hľadanie
stlačte Enter
Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
Ak sa domnievate, že došlo k pochybeniu zo strany poskytovateľa finančnej služby, mali by ste postupovať nasledujúco:
- Podajte sťažnosť u poskytovateľa finančnej služby
V prvom rade žiadajte o nápravu priamo u poskytovateľa finančnej služby, s ktorým ste nespokojní. Každá finančná inštitúcia sa zo zákona musí zaoberať vašou sťažnosťou a dať vám vyrozumenie. Využite možnosti, ktoré uvádza poskytovateľ finančnej služby (klientska linka, e-mail, osobne podaním sťažnosti v pobočke alebo písomne). Ak ide o banku a nepodarilo sa vám urobiť nápravu v nej, môžete kontaktovať Inštitút alternatívneho riešenia sporov SBA. Ak ide o poisťovňu, môžete kontaktovať poisťovacieho ombudsmana. - Podajte sťažnosť do NBS
Ak s vybavením vašej sťažnosti nie ste spokojní, môžete sa obrátiť na NBS podaním písomnej alebo elektronickej sťažnosti alebo podnetu.
NBS je jednotným kontaktným miestom na vybavovanie všetkých sťažností finančných spotrebiteľov. NBS prijíma iba sťažnosti podané písomne alebo elektronicky. Vašu sťažnosť alebo podnet odporúčame podať spolu s dokumentmi preukazujúcimi uvedené skutočnosti (napríklad: kópie písomných dokladov – zmluvy, všeobecné obchodné podmienky, všeobecné poistné podmienky, mailovú a listovú komunikáciu s príslušnou finančnou inštitúciou a pod.).
Z dôvodu súčasnej epidemickej situácie Národná banka Slovenska neposkytuje osobné konzultácie pre finančných spotrebiteľov až do odvolania. Podania je možné zaslať :
- elektronicky na adresu: podanie.nbs.sk
- poštou na adresu:
Národná banka Slovenska
Odbor ochrany finančných spotrebiteľov
Imricha Karvaša 1
813 25 Bratislava