-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
- Dohľad nad finančným trhom
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár* Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné štúdie - TO DEL Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy
NBS každoročne zverejňuje analýzu návrhu rozpočtu verejnej správy. Zodpovedná rozpočtová politika je dôležitým predpokladom pre udržanie stability ekonomického prostredia. Zdravé verejné financie zabraňujú riziku vzniku tzv. fiskálnej dominancie, ktorá môže obmedzovať priestor pre nezávislú menovú politiku a komplikovať transmisiu menovopolitických rozhodnutí. Zároveň možnosť plného využívania automatických stabilizátorov a uskutočňovanie štrukturálnych reforiem vytvára možnosť proticyklického pôsobenia verejných financií, odstraňuje bariéry na trhu práce a podporuje konkurencieschopnosť ekonomiky. Takto môže fiskálna politika účinne a efektívne dopĺňať menovú politiku predovšetkým v prostredí veľmi nízkych úrokových sadzieb (problém tzv. zero lower bound).
Analýza Návrhu rozpočtu verejnej správy SR na roky 2023 – 2025
Analýza Návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2022 – 2024 [.pdf, 1244.4 kB]
Analýza Návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2021-23 [.pdf, 1068.6 kB]
Analýza Návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2020-2022 [.pdf, 878.6 kB]
Analýza Návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2019-2021 [.pdf, 688.8 kB]
Analýza Návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2018 – 2020.pdf [.pdf, 764.4 kB]
Analýza Návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2017 – 2019 [.pdf, 806.2 kB]
Analýza Návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2017 – 2019 – tabuľková príloha.xlsx [.xlsx, 16.4 kB]
Analýza Návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2016 – 2018 [.pdf, 702.4 kB]
Analýza Návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2016 – 2018 – prezentácia [.pdf, 325.5 kB]
Analýza Návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2015 – 2017 [.pdf, 743.5 kB]
Analýza Návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2014 až 2016 [.pdf, 897.1 kB]
Stanovisko NBS z 30. septembra 2009 k návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2010 – 2012