-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu FinTech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
en
en
Pre hľadanie
stlačte Enter
1995
Menový prehľad vo fixnom kurze v roku 1995
(mld. Sk)
A K T Í V A | 1.1. | 31.1. | 28.2. | 31.3. | 30.4. | 31.5. | 30.6. | 31.7. | 31.8. | 30.9. | 31.10. | 30.11. | 31.12. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fixný kurz Sk/USD | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 |
Fixný kurz Sk/DEM | 20,060 | 20,060 | 20,060 | 20,060 | 20,060 | 20,060 | 20,060 | 20,060 | 20,060 | 20,060 | 20,060 | 20,060 | 20,060 |
ČISTÉ ZAHRANIČNÉ AKTÍVA ** | 13,6 | 15,5 | 15,3 | 20,5 | 23,2 | 27,3 | 36,5 | 41,6 | 46,6 | 48,2 | 49,4 | 53,9 | 59,7 |
ZAHRANIČNÉ AKTÍVA | 101,8 | 103,5 | 106,2 | 112,4 | 115,6 | 121,9 | 130,1 | 129,6 | 134,7 | 135,6 | 135,0 | 142,7 | 150,6 |
ZAHRANIČNÉ PASÍVA | 88,2 | 88,0 | 90,9 | 91,9 | 92,4 | 94,6 | 93,6 | 88,0 | 88,1 | 87,4 | 85,6 | 88,8 | 90,9 |
ČISTÉ DOMÁCE AKTÍVA | 281,1 | 272,7 | 276,6 | 271,0 | 273,0 | 270,8 | 266,2 | 265,9 | 268,3 | 269,4 | 269,9 | 271,8 | 297,3 |
DOMÁCE ÚVERY | 346,9 | 340,7 | 346,2 | 353,3 | 351,5 | 353,8 | 355,8 | 357,2 | 358,0 | 360,9 | 361,4 | 368,8 | 376,8 |
Čistý úver všeobecnej vláde *** | 78,7 | 73,2 | 75,9 | 73,7 | 69,6 | 70,0 | 69,2 | 67,2 | 66,2 | 65,8 | 62,8 | 69,4 | 72,0 |
Čistý úver FNM | 1,0 | 0,9 | 0,9 | 0,8 | 0,4 | 1,8 | 2,0 | 1,6 | 1,0 | 1,3 | 0,4 | 0,3 | -2,3 |
Úvery podnikom a obyvateľstvu | 267,2 | 266,6 | 269,4 | 278,8 | 281,5 | 282,0 | 284,6 | 288,4 | 290,8 | 293,8 | 298,2 | 299,1 | 307,1 |
Úvery v Sk | 252,8 | 252,6 | 253,2 | 260,9 | 264,2 | 264,8 | 267,5 | 269,7 | 271,8 | 273,4 | 276,8 | 277,2 | 283,8 |
– Úvery podnikom | 236,4 | 236,4 | 237,3 | 245,2 | 248,7 | 249,5 | 252,3 | 254,7 | 256,9 | 258,6 | 262,1 | 262,7 | 268,5 |
– Úvery obyvateľstvu | 16,4 | 16,2 | 15,9 | 15,7 | 15,5 | 15,3 | 15,2 | 15,0 | 14,9 | 14,8 | 14,7 | 14,5 | 15,3 |
Úvery v cudzej mene | 14,4 | 14,0 | 16,2 | 17,9 | 17,3 | 17,2 | 17,1 | 18,7 | 19,0 | 20,4 | 21,4 | 21,9 | 23,3 |
P A S Í V A | |||||||||||||
LIKVIDNÉ PASÍVA [M2] | 294,7 | 288,2 | 291,9 | 291,5 | 296,2 | 298,1 | 302,7 | 307,5 | 314,9 | 317,6 | 319,3 | 325,7 | 357,0 |
PENIAZE [M1] | 123,2 | 114,7 | 116,8 | 114,6 | 119,2 | 119,6 | 121,2 | 123,9 | 126,8 | 130,7 | 130,0 | 134,1 | 148,4 |
OBEŽIVO MIMO BÁNK [M0] | 28,1 | 28,2 | 28,6 | 28,2 | 29,5 | 29,4 | 30,3 | 30,4 | 31,2 | 32,0 | 31,8 | 32,7 | 34,5 |
NETERMINOVANÉ VKLADY | 95,1 | 86,5 | 88,2 | 86,4 | 89,7 | 90,2 | 90,9 | 93,5 | 95,6 | 98,7 | 98,2 | 101,4 | 113,9 |
– obyvateľstvo | 31,5 | 32,0 | 32,3 | 32,1 | 32,8 | 33,2 | 33,6 | 34,2 | 34,3 | 34,8 | 34,9 | 35,5 | 37,4 |
– podniky | 62,0 | 53,0 | 53,9 | 51,8 | 54,1 | 54,8 | 55,5 | 57,8 | 59,7 | 62,1 | 62,0 | 64,6 | 75,0 |
– poisťovne | 1,6 | 1,5 | 2,0 | 2,5 | 2,8 | 2,2 | 1,8 | 1,5 | 1,6 | 1,8 | 1,3 | 1,3 | 1,5 |
QUASI PENIAZE [QM] | 171,5 | 173,5 | 175,1 | 176,9 | 177,0 | 178,5 | 181,5 | 183,6 | 188,1 | 186,9 | 189,3 | 191,6 | 208,6 |
TERMINOVANÉ VKLADY | 133,1 | 135,2 | 137,2 | 138,3 | 138,4 | 139,9 | 142,5 | 144,4 | 148,6 | 147,1 | 150,1 | 152,4 | 169,1 |
– obyvateľstvo | 98,0 | 99,4 | 100,7 | 101,8 | 102,7 | 103,9 | 105,4 | 106,5 | 107,7 | 108,6 | 110,6 | 112,6 | 125,7 |
– podniky | 20,3 | 21,0 | 21,7 | 21,7 | 21,0 | 20,3 | 21,6 | 22,0 | 25,0 | 22,7 | 23,4 | 23,8 | 27,7 |
– poisťovne | 14,8 | 14,8 | 14,8 | 14,8 | 14,7 | 15,7 | 15,5 | 15,9 | 15,9 | 15,8 | 16,1 | 16,0 | 15,7 |
VKLADY V CUDZEJ MENE | 38,4 | 38,3 | 37,9 | 38,6 | 38,6 | 38,6 | 39,0 | 39,2 | 39,5 | 39,8 | 39,2 | 39,2 | 39,5 |
– obyvateľstvo | 32,3 | 32,9 | 33,2 | 33,4 | 33,6 | 33,8 | 34,2 | 34,5 | 34,6 | 34,9 | 34,8 | 34,7 | 35,2 |
– podniky | 6,1 | 5,4 | 4,7 | 5,2 | 5,0 | 4,8 | 4,8 | 4,7 | 4,9 | 4,9 | 4,4 | 4,5 | 4,3 |
OSTATNÉ ČISTÉ POLOŽKY | 65,8 | 68,0 | 69,5 | 82,2 | 78,5 | 83,0 | 89,6 | 91,2 | 89,7 | 91,5 | 91,5 | 97,0 | 79,5 |
Údaje sú prepočítané od roku 1993 na metodiku roku 2001: | ||
**/ | Čisté zahraničné aktíva vrátane štátnych cenných papierov v držbe nerezidentov | |
***/ | Čistý úver všeobecnej vláde je navýšený o držbu štátnych cenných papierov nerezidentami a nebankovými subjektami |