-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu FinTech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
en
en
Pre hľadanie
stlačte Enter
2005
MENOVÝ PREHĽAD
vo fixnom kurze v roku 2005
(mld. Sk)
A K T Í V A | 1.1. | 31.1. | 28.2. | 31.3. | 30.4. | 31.5. | 30.6. | 31.7. | 31.8. | 30.9. | 31.10. | 30.11. | 31.12.* |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fixný kurz Sk/USD | 28,496 | 28,496 | 28,496 | 28,496 | 28,496 | 28,496 | 28,496 | 28,496 | 28,496 | 28,496 | 28,496 | 28,496 | 28,496 |
Fixný kurz Sk/EUR | 38,796 | 38,796 | 38,796 | 38,796 | 38,796 | 38,796 | 38,796 | 38,796 | 38,796 | 38,796 | 38,796 | 38,796 | 38,796 |
ČISTÉ ZAHRANIČNÉ AKTÍVA | 168,9 | 172,5 | 184,2 | 194,0 | 194,9 | 171,4 | 144,9 | 147,3 | 141,8 | 137,0 | 127,7 | 136,9 | 131,4 |
ZAHRANIČNÉ AKTÍVA | 483,3 | 494,9 | 556,1 | 597,2 | 592,9 | 548,6 | 545,9 | 551,9 | 551,5 | 553,5 | 538,7 | 544,8 | 548,3 |
ZAHRANIČNÉ PASÍVA | 314,4 | 322,4 | 371,9 | 403,2 | 398,0 | 377,2 | 401,0 | 404,6 | 409,7 | 416,5 | 411,0 | 407,9 | 416,9 |
ČISTÉ DOMÁCE AKTÍVA | 615,6 | 600,1 | 594,9 | 578,0 | 587,4 | 597,4 | 631,6 | 635,9 | 649,5 | 656,5 | 670,9 | 662,7 | 708,0 |
DOMÁCE ÚVERY | 770,0 | 764,0 | 770,8 | 775,1 | 771,5 | 780,0 | 787,9 | 797,4 | 814,8 | 828,9 | 836,8 | 851,6 | 901,6 |
Čistý úver verejnej správe | 368,6 | 356,2 | 360,4 | 354,3 | 343,8 | 343,6 | 339,2 | 339,8 | 347,3 | 350,7 | 348,5 | 352,3 | 390,2 |
– čistý úver verejnej správe (bez FNM) | 371,8 | 359,4 | 363,3 | 357,2 | 346,7 | 345,8 | 343,2 | 342,7 | 351,2 | 355,8 | 352,6 | 356,8 | 395,2 |
– čistý úver FNM | -3,2 | -3,2 | -2,9 | -2,9 | -2,9 | -2,2 | -4,0 | -2,9 | -3,9 | -5,1 | -4,1 | -4,5 | -5,0 |
Úvery podnikom a obyvateľstvu | 401,4 | 407,8 | 410,4 | 420,8 | 427,7 | 436,4 | 448,7 | 457,6 | 467,5 | 478,2 | 488,3 | 499,3 | 511,4 |
Úvery v Sk | 318,3 | 322,3 | 326,8 | 333,1 | 332,8 | 339,8 | 350,0 | 356,1 | 365,9 | 376,0 | 383,3 | 392,8 | 398,5 |
– Úvery podnikom | 201,6 | 203,5 | 205,6 | 208,5 | 204,7 | 206,5 | 211,7 | 213,7 | 218,4 | 223,8 | 226,5 | 232,0 | 233,5 |
– Úvery obyvateľstvu | 116,7 | 118,8 | 121,2 | 124,6 | 128,1 | 133,3 | 138,3 | 142,4 | 147,5 | 152,2 | 156,8 | 160,8 | 165,0 |
Úvery v cudzej mene | 83,1 | 85,5 | 83,6 | 87,7 | 94,9 | 96,6 | 98,7 | 101,5 | 101,6 | 102,2 | 105,0 | 106,5 | 112,9 |
P A S Í V A | |||||||||||||
PEŇAŽNÁ ZÁSOBA [M2] | 784,5 | 772,6 | 779,1 | 772,0 | 782,3 | 768,8 | 776,5 | 783,2 | 791,3 | 793,5 | 798,6 | 799,6 | 839,4 |
PENIAZE [M1] | 309,6 | 299,4 | 315,7 | 313,1 | 318,6 | 326,8 | 331,0 | 341,1 | 344,4 | 348,0 | 354,1 | 359,3 | 386,8 |
OBEŽIVO MIMO BÁNK [M0] | 100,4 | 100,5 | 101,5 | 102,8 | 105,2 | 106,3 | 108,1 | 110,1 | 111,4 | 112,6 | 113,6 | 114,9 | 119,8 |
NETERMÍNOVANÉ VKLADY | 209,2 | 198,9 | 214,2 | 210,3 | 213,4 | 220,5 | 222,9 | 231,0 | 233,0 | 235,4 | 240,5 | 244,4 | 267,0 |
– obyvateľstvo | 94,7 | 97,8 | 102,6 | 104,3 | 106,9 | 109,5 | 110,6 | 113,6 | 114,4 | 114,5 | 115,6 | 117,2 | 123,1 |
– podniky | 113,1 | 98,1 | 107,8 | 103,7 | 103,9 | 108,1 | 109,8 | 114,2 | 115,3 | 117,6 | 121,5 | 123,4 | 138,0 |
– poisťovne | 1,4 | 3,0 | 3,8 | 2,3 | 2,6 | 2,9 | 2,5 | 3,2 | 3,3 | 3,3 | 3,4 | 3,8 | 5,9 |
KVÁZIPENIAZE [QM] | 474,9 | 473,2 | 463,4 | 458,9 | 463,7 | 442,0 | 445,5 | 442,1 | 446,9 | 445,5 | 444,5 | 440,3 | 452,6 |
TERMÍNOVANÉ VKLADY | 386,9 | 385,1 | 381,1 | 381,6 | 388,7 | 368,9 | 368,7 | 364,9 | 366,6 | 362,9 | 361,5 | 353,4 | 358,3 |
– obyvateľstvo | 223,9 | 222,9 | 218,1 | 213,5 | 210,5 | 206,1 | 203,7 | 201,6 | 199,2 | 196,7 | 195,6 | 194,5 | 197,7 |
– podniky | 136,4 | 137,3 | 138,9 | 144,5 | 153,7 | 139,5 | 137,5 | 136,2 | 138,7 | 138,2 | 138,3 | 131,8 | 134,2 |
– poisťovne | 26,6 | 24,9 | 24,1 | 23,6 | 24,5 | 23,3 | 27,5 | 27,1 | 28,7 | 28,0 | 27,6 | 27,1 | 26,4 |
VKLADY V CUDZEJ MENE | 88,0 | 88,1 | 82,3 | 77,3 | 75,0 | 73,1 | 76,8 | 77,2 | 80,3 | 82,6 | 83,0 | 86,9 | 94,3 |
– obyvateľstvo | 42,5 | 41,1 | 40,3 | 38,7 | 37,9 | 37,7 | 37,5 | 37,2 | 37,6 | 37,2 | 37,2 | 37,2 | 38,2 |
– podniky | 45,5 | 47,0 | 42,0 | 38,6 | 37,1 | 35,4 | 39,3 | 40,0 | 42,7 | 45,4 | 45,8 | 49,7 | 56,1 |
OSTATNÉ ČISTÉ POLOŽKY | 154,4 | 163,9 | 175,9 | 197,1 | 184,1 | 182,6 | 156,3 | 161,5 | 165,3 | 172,4 | 165,9 | 188,9 | 193,6 |
Memorandové položky
1.1. | 31.1. | 28.2. | 31.3. | 30.4. | 31.5. | 30.6. | 31.7. | 31.8. | 30.9. | 31.10. | 30.11. | 31.12.* | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ČZA bankového sektora (bez zahraničných pasív vlády) | 359,3 | 366,8 | 372,3 | 401,5 | 406,8 | 349,5 | 329,7 | 340,9 | 342,2 | 330,2 | 307,3 | 315,9 | 304,9 |
– z toho: zahraničné aktíva | 483,3 | 494,9 | 556,1 | 597,2 | 592,9 | 548,6 | 545,9 | 551,9 | 551,5 | 553,5 | 538,7 | 544,8 | 548,3 |
– z toho: zahraničné pasíva | 124,0 | 128,1 | 183,8 | 195,7 | 186,1 | 199,1 | 216,2 | 211,0 | 209,3 | 223,3 | 231,4 | 228,9 | 243,4 |
Čistý úver ústrednej štátnej správe | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
Čistý úver verejnej správe (bez zahraničných pasív vlády) | 244,8 | 232,9 | 237,2 | 233,1 | 222,7 | 251,6 | 247,3 | 248,0 | 256,2 | 261,0 | 258,9 | 262,8 | 300,8 |
– z toho: záväzky vlády a FNM | 412,4 | 398,9 | 376,0 | 373,7 | 365,3 | 369,8 | 373,0 | 371,1 | 372,4 | 376,5 | 381,2 | 391,8 | 397,1 |
– z toho: pohľadávky vlády a FNM | 167,6 | 166,0 | 138,8 | 140,6 | 142,6 | 118,2 | 125,7 | 123,1 | 116,2 | 115,5 | 122,3 | 129,0 | 96,3 |
Zahraničné pasíva vlády | 123,8 | 123,3 | 123,2 | 121,2 | 121,1 | 92,0 | 91,9 | 91,8 | 91,1 | 89,7 | 89,6 | 89,5 | 89,4 |
Vklady ostatného verejného sektora v NBS ** | – | 8,7 | 9,6 | 3,0 | 3,6 | 3,2 | 0,7 | 1,9 | 0,9 | 1,2 | 0,3 | 0,9 | 3,2 |
Podielové listy podielových fondov peňažného trhu | – | 36,0 | 39,7 | 42,4 | 44,0 | 45,9 | 46,4 | 47,1 | 47,3 | 47,0 | 46,4 | 46,0 | 45,9 |
Vybrané ukazovatele podľa špecifikácie SDDS | ||
* | Predbežné údaje. | |
** | Vklady vyšších územných celkov, vklady vlády z fondov EÚ v cudzej mene a vklady mimorozpočtových prostriedkov orgánov SR v NBS (od 1.1.2005 tvoria súčasť čistého úveru verejnej správe). |