-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu Fintech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
Opatrenie NBS č. 2/1997
O P A T R E N I E č. 2
Národnej banky Slovenska zo dňa 21. marca 1997,
ktorým sa mení a dopĺňa opatrenie Národnej banky Slovenska zo dňa 21.
decembra 1995 č. 1, ktorým sa ustanovuje minimálna výška likvidných
prostriedkov v znení opatrenia Národnej banky Slovenska z 18. júla 1996
č. 9
a opatrenia Národnej banky Slovenska z 24. októbra 1996 č. 14
Národná banka Slovenska podľa § 15 zákona č. 21/1992 Zb. o bankách v
znení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 58/1996 Z.z.
ustanovuje:Čl. I
Opatrenie Národnej banky Slovenska z 21. decembra 1995 č. 1, ktorým sa
ustanovuje minimálna výška likvidných prostriedkov v znení opatrenia
Národnej banky Slovenska z 18. júla 1996 č. 9 a opatrenia Národnej
banky Slovenska z 24. októbra 1996 č. 14 sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 1 sa odsek 1 dopĺňa písmenom d), ktoré znie:
“ d) bánk, ktoré vykonávajú hypotekárne obchody,3b/ je 3 % z vydaných hypotekárnych záložných
listov a komunálnych obligácií.“.
2. Poznámka pod čiarou k odkazu 3b znie:
„3b/ § 36a a nasl. zákona č. 21/1992 Zb. o
bankách v znení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 58/1996
Z.z.“.
3. V § 2 odsek 2 znie:
„/2/ Povinné minimálne rezervy, okrem čiastky tvorenej podľa § 1
ods. 1 písm. c/, sa úročia ročnou úrokovou sadzbou 1,5 %.“.
4. V § 4 odsek 2 znie:
„/2/ Stanovené povinné minimálne rezervy sú súčtom nasledovných
čiastok :
a) čiastka vypočítaná percentom podľa § 1 ods. 1 písm. a) a b) z
objemu záväzkov splatných na požiadanie, a to zo stĺpca 3 výkazu
riadok
č. 63 – neterminované vklady ústredných orgánov Slovenskej
republiky,
č. 67 – neterminované vklady miestnych orgánov,
č. 69 – vklady klientov celkom, znížené o sumy uvedené
v riadku č. 71 – terminované vklady podnikateľskej sféry,
v riadku č. 73 – terminované vklady obyvateľstva,
v riadku č. 75 – terminované vklady ostatné,
č. 88 – devízové neterminované vklady,
( R. 63 + r.67 + r.69 – r.71 – r.73 – r.75 + r.88 ),
b) čiastka vypočítaná percentom podľa § 1 ods. 1 písm. a) a b) z
objemu terminovaných záväzkov, a to zo stĺpca 3 výkazu riadok
č. 64 – terminované vklady ústredných orgánov Slovenskej
republiky,
č. 68 – terminované vklady miestnych orgánov,
č. 71 – terminované vklady podnikateľskej sféry,
č. 73 – terminované vklady obyvateľstva,
č. 75 – ostatné terminované vklady,
č. 76 – emitované zmenky,
č. 78 – emisia dlhopisov,
č. 89 – devízové terminované vklady,
( R. 64 + r.68 + r.71 + r.73 + r. 75 + r.76 + r.78 + r.89),
c) suma finančných prostriedkov podľa § 1 ods. 1 písm. c),
d) čiastka vypočítaná percentom podľa § 1 ods. 1 písm. d) z objemu
vydaných hypotekárnych záložných listov a komunálnych obligácií, a to
zo stĺpca 3 výkazu riadok č. 79.“.
5. § 4 sa dopĺňa odsekom 3, ktorý znie:
„/3/ Čiastky povinných minimálnych rezerv stanovené podľa odseku 2
sa zaokrúhľujú na celé koruny podľa pravidiel STN 01 1010 .“.
Doterajšie odseky 3 až 5 sa označujú ako odseky 4 až 6.
6. V § 4 novooznačený odsek 4 znie:
„/4/ Ak banka nepredloží niektorý z výkazov za jedno dekádne
obdobie uvedené v odseku 1 druhá veta, základňou pre výpočet povinných
minimálnych rezerv je priemer údajov z dvoch predložených výkazov podľa
odseku 1 zvýšený o 20 %. Ak banka nepredloží výkazy za dve dekádne
obdobia, alebo nepredloží žiadne výkazy podľa odseku 1, základňou pre
výpočet povinných minimálnych rezerv sú údaje z posledného predloženého
výkazu zvýšené o 40 %.“.
7. V § 4 v novooznačenom odseku 5 sa za slová „povinných minimálnych
rezerv sa“ vkladajú slová „podľa odseku 4“.Čl. II
Toto opatrenie nadobúda účinnosť 1. mája 1997.
Vladimír Masár, v.r.
guvernér