-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu Fintech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
Opatrenie NBS č. 8/1998
8
OPATRENIE
Národnej banky Slovenska
z 27. augusta 1998,
ktorým sa ustanovujú náležitosti žiadosti banky o predchádzajúci
súhlas
na zriadenie pobočky v zahraničí
Národná banka Slovenska podľa § 10 ods. 3 zákona č. 21/1992 Zb. o
bankách v znení zákona č. 44/1998 Z. z. (ďalej len ,,zákon“)
ustanovuje:
§ 1
Účel opatrenia
Účelom tohto opatrenia je ustanoviť náležitosti žiadosti banky o
predchádzajúci súhlas na zriadenie pobočky v zahraničí.
§ 2
Náležitosti žiadosti banky o predchádzajúci súhlas na zriadenie pobočky v
zahraničí
Žiadosť banky o predchádzajúci súhlas na zriadenie pobočky v zahraničí
obsahuje najmä
a) dôvody zriadenia pobočky v zahraničí s rozborom podmienok, v ktorých
bude pôsobiť,
b) bankové činnosti podľa § 1 ods. 1 a 3 zákona, ktoré bude vykonávať
spolu s časovým predpokladom začatia výkonu jednotlivých činností a ich
predpokladaný rozsah,
c) označenie miesta pôsobenia pobočky v zahraničí,
d) predpokladané zriaďovacie výdavky pri realizácii zámeru zriadiť
pobočku v zahraničí,
e) plán podnikateľskej činnosti pobočky v zahraničí na prvé tri roky
jej činnosti v štruktúre zhodnej so štruktúrou súvahy a štruktúrou
výkazu ziskov a strát ustanovenými pre banky osobitným predpisom,1)1) Opatrenie Ministerstva financií Slovenskej republiky z 11.novembra 1996 č. 65/356/1996, ktorým sa ustanovuje usporiadanie aobsahové vymedzenie položiek účtovnej závierky bánk a minimálny rozsahúdajov z nej určený na zverejnenie (oznámenie č. 349/1996 Z. z.) vznení opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky z 29.septembra 1997 č. 3171/1997 – sekr. (oznámenie č. 296/1997 Z. z.) aopatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky z 23. decembra1997 č. 4299/1997 – sekr. (oznámenie č. 9/1998 Z. z.).
f) informácie o organizácii pobočky v zahraničí
1. organizačná štruktúra pobočky,
2. činnosti organizačných zložiek pobočky, počet zamestnancov,
rozdelenie právomocí a kompetencií medzi vedúcich zamestnancov
pobočky, ktorí riadia činnosť pobočky,
3. organizácia a riadenie informačného systému pobočky ; metodické,
technické a programové prostriedky používané v informačnom systéme
pobočky,
4. organizácia obchodu s devízovými hodnotami,
5. organizácia rozhodovacieho procesu pri poskytovaní úverov,
6. organizácia riadenia likvidity,
7. budovy, v ktorých sa budú uskutočňovať bankové činnosti,
g) údaje o najmenej troch vedúcich zamestnancoch pobočky v zahraničí,
ktorí riadia činnosť pobočky, funkcie, do ktorých sú navrhovaní, ich
pracovné životopisy (vrátane dokladov o odbornej spôsobilosti na
navrhovanú funkciu, absolvovanie odborných výcvikov a stáží v
príslušnej oblasti riadenia, prehľad doteraz vykonávaných činností v
bankách alebo vo finančných inštitúciách, ktorými sú na účely tohto
opatrenia právnické osoby podnikajúce v poisťovníctve alebo
vykonávajúce niektorú z činností uvedených v § 1 ods. 1 a 3 zákona
podľa osobitných predpisov,2) s uvedením dĺžky praxe vo
vedúcej funkcii a počte riadených osôb), písomné odporúčania aspoň
dvoch subjektov pôsobiacich v bankovom sektore alebo vo finančných
inštitúciách, výpisy z registra trestov, a ak ide o cudzinca aj iné
obdobné potvrdenie o občianskej bezúhonnosti,
h) organizáciu a ciele vnútorného kontrolného systému, ako aj spôsob
zabezpečenia ich objektívneho fungovania, údaje o navrhovanom vedúcom
útvaru vnútornej kontroly, jeho pracovný životopis (vrátane dokladov o
odbornej spôsobilosti na navrhovanú funkciu), výpis z registra trestov,
a ak ide o cudzinca aj iné obdobné potvrdenie o občianskej
bezúhonnosti,
i) informáciu o právnej úprave ochrany alebo poistenia vkladov v štáte,
v ktorom chce banka zriadiťpobočku, vrátane toho, či táto pobočka bude
povinná zúčastniť sa na ochrane alebo poistení vkladov fyzických osôb v
tomto štáte bez ohľadu na systém ochrany vkladov v Slovenskej
republike.3)2) Napríklad zákon č. 248/1992 Zb. o investičných spoločnostiach ainvestičných fondoch v znení neskorších predpisov, zákon č. 310/1992Zb. o stavebnom sporení v znení zákona Národnej rady Slovenskejrepubliky č. 386/1996 Z. z., zákon Národnej rady Slovenskej republikyč. 202/1995 Z. z. Devízový zákon a zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákonSlovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v zneníneskorších predpisov v znení zákona č. 45/1998 Z. z.
3) § 4 ods.4 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 118/1996 Z.
z. o ochrane vkladov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Spoločné a záverečné ustanovenia
§ 3
(1) Doklady sa predkladajú v jednom vyhotovení. Doklady podávané ako
kópie musia byť úradne overené. Národná banka Slovenska môže v
odôvodnených prípadoch upustiť od úradného overenia niektorých dokladov
vyžadovaných podľa § 2.
(2) Súčasťou žiadosti banky o predchádzajúci súhlas na zriadenie pobočky
v zahraničí je aj vyhlásenie štatutárnych predstaviteľov banky o tom, že
údaje uvedené v žiadosti sú aktuálne, úplné a pravdivé.
§ 4
Zrušovacie ustanovenie
Zrušuje sa opatrenie Národnej banky Slovenska z 11. júla 1996 č. 10,
ktorým sa ustanovujú náležitosti žiadosti banky o predchádzajúci súhlas
na zriadenie pobočky v zahraničí (oznámenie č. 237/1996 Z. z.).
§ 5
Účinnosť
Toto opatrenie nadobúda účinnosť dňom uverejnenia oznámenia o jeho
vydaní v Zbierke zákonov Slovenskej republiky.
Vladimír Masár v. r.
guvernér
Vydávajúci útvar: | povoľovací odbor |
Referent: | Ing. Izabela Fendeková, 513 3427 |