-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu FinTech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
en
en
Pre hľadanie
stlačte Enter
1994
Menový prehľad vo fixnom kurze v roku 1994
(mld. Sk)
A K T Í V A | 1.1. | 31.1. | 28.2. | 31.3. | 30.4. | 31.5. | 30.6. | 31.7. | 31.8. | 30.9. | 31.10. | 30.11. | 31.12. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fixný kurz Sk/USD | 33,202 | 33,202 | 33,202 | 33,202 | 33,202 | 33,202 | 33,202 | 33,202 | 33,202 | 33,202 | 33,202 | 33,202 | 33,202 |
Fixný kurz Sk/DEM | 19,223 | 19,223 | 19,223 | 19,223 | 19,223 | 19,223 | 19,223 | 19,223 | 19,223 | 19,223 | 19,223 | 19,223 | 19,223 |
ČISTÉ ZAHRANIČNÉ AKTÍVA ** | -34,7 | -37,4 | -36,9 | -31,2 | -25,5 | -21,0 | -13,3 | -9,7 | -6,3 | 4,2 | 7,1 | 10,3 | 15,7 |
ZAHRANIČNÉ AKTÍVA | 46,6 | 44,4 | 46,0 | 48,6 | 52,0 | 55,5 | 61,9 | 76,4 | 80,5 | 89,2 | 94,5 | 96,5 | 101,7 |
ZAHRANIČNÉ PASÍVA | 81,3 | 81,8 | 82,9 | 79,8 | 77,5 | 76,5 | 75,2 | 86,1 | 86,8 | 85,0 | 87,4 | 86,2 | 86,0 |
ČISTÉ DOMÁCE AKTÍVA | 281,9 | 279,4 | 277,8 | 266,3 | 266,9 | 264,3 | 259,8 | 262,5 | 262,4 | 255,4 | 258,6 | 258,5 | 278,0 |
DOMÁCE ÚVERY | 337,5 | 337,9 | 338,9 | 336,7 | 333,0 | 331,6 | 334,4 | 330,8 | 332,1 | 336,7 | 337,6 | 339,4 | 346,2 |
Čistý úver všeobecnej vláde *** | 70,9 | 72,9 | 72,3 | 71,8 | 66,9 | 66,5 | 71,2 | 67,7 | 66,9 | 71,4 | 70,1 | 71,0 | 78,2 |
Čistý úver FNM | 4,9 | 5,0 | 5,0 | 5,3 | 5,2 | 4,9 | 4,6 | 4,2 | 4,9 | 4,8 | 4,3 | 3,1 | 1,0 |
Úvery podnikom a obyvateľstvu | 261,7 | 260,0 | 261,6 | 259,6 | 260,9 | 260,2 | 258,6 | 258,9 | 260,3 | 260,5 | 263,2 | 265,3 | 267,0 |
Úvery v Sk | 253,6 | 251,0 | 251,9 | 249,3 | 250,0 | 249,5 | 247,6 | 247,1 | 247,7 | 247,7 | 249,9 | 251,6 | 252,3 |
– Úvery podnikom | 235,0 | 232,7 | 233,9 | 231,6 | 232,6 | 232,3 | 230,7 | 230,4 | 231,2 | 231,5 | 233,8 | 235,7 | 235,8 |
– Úvery obyvateľstvu | 18,6 | 18,3 | 18,0 | 17,7 | 17,4 | 17,2 | 16,9 | 16,7 | 16,5 | 16,2 | 16,1 | 15,9 | 16,5 |
Úvery v cudzej mene | 8,1 | 9,0 | 9,7 | 10,3 | 10,9 | 10,7 | 11,0 | 11,8 | 12,6 | 12,8 | 13,3 | 13,7 | 14,7 |
P A S Í V A | |||||||||||||
LIKVIDNÉ PASÍVA [M2] | 247,2 | 242,0 | 240,9 | 235,1 | 241,4 | 243,3 | 246,5 | 252,8 | 256,1 | 259,6 | 265,7 | 268,8 | 293,7 |
PENIAZE [M1] | 110,3 | 102,4 | 100,2 | 94,3 | 98,4 | 97,3 | 99,9 | 104,8 | 106,5 | 109,2 | 110,5 | 113,5 | 122,9 |
OBEŽIVO MIMO BÁNK [M0] | 19,1 | 20,3 | 21,7 | 21,6 | 22,6 | 22,8 | 23,8 | 25,0 | 25,8 | 26,3 | 26,7 | 27,2 | 28,1 |
NETERMINOVANÉ VKLADY | 91,2 | 82,1 | 78,5 | 72,7 | 75,8 | 74,5 | 76,1 | 79,8 | 80,7 | 82,9 | 83,8 | 86,3 | 94,8 |
– obyvateľstvo | 31,3 | 31,1 | 30,8 | 30,1 | 30,1 | 30,0 | 30,0 | 30,2 | 30,2 | 30,0 | 29,8 | 30,1 | 31,5 |
– podniky | 58,9 | 50,8 | 46,3 | 41,2 | 44,8 | 43,6 | 45,3 | 48,0 | 49,1 | 51,7 | 53,0 | 55,2 | 61,7 |
– poisťovne | 1,0 | 0,2 | 1,4 | 1,4 | 0,9 | 0,9 | 0,8 | 1,6 | 1,4 | 1,2 | 1,0 | 1,0 | 1,6 |
QUASI PENIAZE [QM] | 136,9 | 139,6 | 140,7 | 140,8 | 143,0 | 146,0 | 146,6 | 148,0 | 149,6 | 150,4 | 155,2 | 155,3 | 170,8 |
TERMINOVANÉ VKLADY | 108,4 | 109,6 | 110,0 | 109,6 | 110,6 | 112,6 | 113,0 | 113,4 | 114,3 | 115,3 | 118,6 | 118,8 | 133,0 |
– obyvateľstvo | 82,2 | 82,0 | 82,1 | 82,0 | 82,3 | 82,6 | 83,2 | 83,6 | 84,3 | 84,7 | 85,6 | 86,6 | 98,0 |
– podniky | 11,8 | 12,6 | 12,8 | 12,6 | 13,3 | 14,9 | 14,8 | 15,2 | 15,3 | 16,0 | 18,3 | 17,4 | 20,2 |
– poisťovne | 14,4 | 15,0 | 15,1 | 15,0 | 15,0 | 15,1 | 15,0 | 14,6 | 14,7 | 14,6 | 14,7 | 14,8 | 14,8 |
VKLADY V CUDZEJ MENE | 28,5 | 30,0 | 30,7 | 31,2 | 32,4 | 33,4 | 33,6 | 34,6 | 35,3 | 35,1 | 36,6 | 36,5 | 37,8 |
– obyvateľstvo | 24,1 | 25,6 | 26,3 | 26,9 | 27,6 | 28,3 | 28,7 | 29,4 | 30,3 | 30,1 | 30,3 | 30,7 | 31,8 |
– podniky | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,3 | 4,8 | 5,1 | 4,9 | 5,2 | 5,0 | 5,0 | 6,3 | 5,8 | 6,0 |
OSTATNÉ ČISTÉ POLOŽKY | 55,6 | 58,5 | 61,1 | 70,4 | 66,1 | 67,3 | 74,6 | 68,3 | 69,7 | 81,3 | 79,0 | 80,9 | 68,2 |
Údaje sú prepočítané od roku 1993 na metodiku roku 2001: | ||
**/ | Čisté zahraničné aktíva vrátane štátnych cenných papierov v držbe nerezidentov | |
***/ | Čistý úver všeobecnej vláde je navýšený o držbu štátnych cenných papierov nerezidentami a nebankovými subjektami |