-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu FinTech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
en
en
Pre hľadanie
stlačte Enter
1997
Menový prehľad vo fixnom kurze v roku 1997
(mld. Sk)
A K T Í V A | 1.1. | 31.1. | 28.2. | 31.3. | 30.4. | 31.5. | 30.6. | 31.7. | 31.8. | 30.9. | 31.10. | 30.11. | 31.12. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fixný kurz Sk/USD | 31,895 | 31,895 | 31,895 | 31,895 | 31,895 | 31,895 | 31,895 | 31,895 | 31,895 | 31,895 | 31,895 | 31,895 | 31,895 |
Fixný kurz Sk/DEM | 20,514 | 20,514 | 20,514 | 20,514 | 20,514 | 20,514 | 20,514 | 20,514 | 20,514 | 20,514 | 20,514 | 20,514 | 20,514 |
ČISTÉ ZAHRANIČNÉ AKTÍVA ** | 63,2 | 61,1 | 66,2 | 63,3 | 62,0 | 55,8 | 62,9 | 67,0 | 70,4 | 69,2 | 75,0 | 72,3 | 69,1 |
ZAHRANIČNÉ AKTÍVA | 187,8 | 192,5 | 203,1 | 204,6 | 211,4 | 202,8 | 219,1 | 232,1 | 242,3 | 239,8 | 254,0 | 259,9 | 234,8 |
ZAHRANIČNÉ PASÍVA | 124,6 | 131,4 | 136,9 | 141,3 | 149,4 | 147,0 | 156,2 | 165,1 | 171,9 | 170,6 | 179,0 | 187,6 | 165,7 |
ČISTÉ DOMÁCE AKTÍVA | 353,7 | 343,9 | 339,8 | 344,3 | 347,9 | 358,2 | 353,1 | 356,0 | 356,7 | 354,1 | 349,7 | 359,1 | 384,8 |
DOMÁCE ÚVERY | 436,1 | 429,2 | 432,2 | 440,4 | 444,2 | 448,4 | 450,3 | 453,6 | 456,6 | 461,8 | 466,0 | 471,1 | 476,2 |
Čistý úver všeobecnej vláde *** | 77,1 | 72,3 | 75,5 | 79,4 | 80,5 | 83,8 | 86,3 | 92,4 | 92,9 | 95,9 | 100,3 | 103,6 | 108,9 |
Čistý úver FNM | -3,2 | -2,8 | -2,2 | -2,1 | -2,3 | -2,3 | -2,4 | -2,5 | -2,9 | -2,3 | -2,0 | -2,2 | -3,0 |
Úvery podnikom a obyvateľstvu | 362,2 | 359,7 | 358,9 | 363,1 | 366,0 | 366,9 | 366,4 | 363,7 | 366,6 | 368,2 | 367,7 | 369,7 | 370,3 |
Úvery v Sk | 331,4 | 327,8 | 328,1 | 331,9 | 334,2 | 334,8 | 333,4 | 329,9 | 332,7 | 333,8 | 334,7 | 335,4 | 334,6 |
– Úvery podnikom | 313,6 | 309,8 | 310,1 | 313,7 | 315,8 | 316,2 | 314,6 | 310,9 | 313,5 | 314,5 | 315,1 | 315,6 | 314,2 |
– Úvery obyvateľstvu | 17,8 | 18,0 | 18,0 | 18,2 | 18,4 | 18,6 | 18,8 | 19,0 | 19,2 | 19,3 | 19,6 | 19,8 | 20,4 |
Úvery v cudzej mene | 30,8 | 31,9 | 30,8 | 31,2 | 31,8 | 32,1 | 33,0 | 33,8 | 33,9 | 34,4 | 33,0 | 34,3 | 35,7 |
P A S Í V A | |||||||||||||
LIKVIDNÉ PASÍVA [M2] | 416,9 | 405,0 | 406,0 | 407,6 | 409,9 | 414,0 | 416,0 | 423,0 | 427,1 | 423,3 | 424,7 | 431,4 | 453,9 |
PENIAZE [M1] | 173,9 | 153,8 | 154,8 | 156,2 | 155,5 | 157,3 | 156,1 | 158,7 | 160,5 | 156,6 | 154,0 | 160,1 | 166,1 |
OBEŽIVO MIMO BÁNK [M0] | 43,5 | 43,4 | 43,9 | 44,7 | 44,3 | 44,9 | 45,2 | 45,5 | 46,8 | 46,4 | 46,0 | 46,8 | 48,7 |
NETERMINOVANÉ VKLADY | 130,4 | 110,4 | 110,9 | 111,5 | 111,2 | 112,4 | 110,9 | 113,2 | 113,7 | 110,2 | 108,0 | 113,3 | 117,4 |
– obyvateľstvo | 46,1 | 48,0 | 48,7 | 48,6 | 49,6 | 49,6 | 49,6 | 49,3 | 49,3 | 47,9 | 46,0 | 45,8 | 46,2 |
– podniky | 82,6 | 61,1 | 60,0 | 61,3 | 60,4 | 61,7 | 60,2 | 62,8 | 63,1 | 61,3 | 61,1 | 66,6 | 69,6 |
– poisťovne | 1,7 | 1,3 | 2,2 | 1,6 | 1,2 | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 1,3 | 1,0 | 0,9 | 0,9 | 1,6 |
QUASI PENIAZE [QM] | 243,0 | 251,2 | 251,2 | 251,4 | 254,4 | 256,7 | 259,9 | 264,3 | 266,6 | 266,7 | 270,7 | 271,3 | 287,8 |
TERMINOVANÉ VKLADY | 201,2 | 209,2 | 209,6 | 209,5 | 212,4 | 214,4 | 214,3 | 218,1 | 218,7 | 219,9 | 223,7 | 224,5 | 240,4 |
– obyvateľstvo | 148,4 | 149,6 | 150,2 | 150,6 | 150,9 | 151,3 | 154,1 | 155,7 | 156,7 | 159,6 | 164,3 | 168,3 | 182,8 |
– podniky | 35,0 | 41,6 | 41,4 | 40,4 | 42,8 | 43,8 | 41,6 | 43,7 | 43,3 | 42,5 | 42,7 | 39,6 | 41,4 |
– poisťovne | 17,8 | 18,0 | 18,0 | 18,5 | 18,7 | 19,3 | 18,6 | 18,7 | 18,7 | 17,8 | 16,7 | 16,6 | 16,2 |
VKLADY V CUDZEJ MENE | 41,8 | 42,0 | 41,6 | 41,9 | 42,0 | 42,3 | 45,6 | 46,2 | 47,9 | 46,8 | 47,0 | 46,8 | 47,4 |
– obyvateľstvo | 35,9 | 36,5 | 36,9 | 36,9 | 37,1 | 37,5 | 37,8 | 38,5 | 38,8 | 39,1 | 39,3 | 39,6 | 40,0 |
– podniky | 5,9 | 5,5 | 4,7 | 5,0 | 4,9 | 4,8 | 7,8 | 7,7 | 9,1 | 7,7 | 7,7 | 7,2 | 7,4 |
OSTATNÉ ČISTÉ POLOŽKY | 82,4 | 85,3 | 92,4 | 96,1 | 96,3 | 90,2 | 97,2 | 97,6 | 99,9 | 107,7 | 116,3 | 112,0 | 91,4 |
Údaje sú prepočítané od roku 1993 na metodiku roku 2001: | ||
**/ | Čisté zahraničné aktíva vrátane štátnych cenných papierov v držbe nerezidentov | |
***/ | Čistý úver všeobecnej vláde je navýšený o držbu štátnych cenných papierov nerezidentami a nebankovými subjektami |