-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu Fintech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
NOVIS Insurance Company, NOVIS Versicherungsgesellschaft, NOVIS Compagnia di Assicurazioni, NOVIS Poisťovňa a.s.
Národná banka Slovenska, orgán dohľadu nad poisťovníctvom podľa ustanovenia § 79 ods. 1 až 3 zákona č. 39/2015 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej aj „zákon o poisťovníctve“), útvar dohľadu nad finančným trhom, úsek obozretného dohľadu, príslušný na konanie a rozhodovanie v prvom stupni podľa ustanovenia § 1 ods. 2, § 1 ods. 3 písm. a) v spojení s ustanovením § 5 ods. 1 a 2, § 16 ods. 1 a 2 a § 29 ods. 1 zákona č. 747/2004 Z. z. o dohľade nad finančným trhom a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o dohľade“) u k l a d á podľa ustanovenia § 139 ods. 1 písm. e) zákona o poisťovníctve obchodnej spoločnosti NOVIS Insurance Company, NOVIS Versicherungsgesellschaft, NOVIS Compagnia di Assicurazioni, NOVIS Poisťovňa a.s., IČO: 47 251 301, so sídlom Námestie Ľudovíta Štúra 2, 811 02 Bratislava, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sa, Vložka číslo: 5851/B (ďalej aj „NOVIS Poisťovňa“ alebo „účastník konania“) pokutu 50 000 eur (slovom: päťdesiat tisíc eur) za porušenie 1. Systém správy a riadenia 1.1. článku 258 ods. 1 písm. b), g) a k) a 268 ods. 1 delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) 2015/35 z 10.10.2014, ktorým sa dopĺňa smernica Európskeho parlamentu a Rady 2009/138/ES o začatí a vykonávaní poistenia a zaistenia (Solventnosť II) (ďalej len „delegované nariadenie“) v spojení s ustanovením § 23 ods. 2 zákona o poisťovníctve tým, že NOVIS Poisťovňa nemala v čase od 1.6.2016 do 31.12.2016 zavedený účinný systém správy a riadenia, ktorým by bolo zabezpečené spoľahlivé a obozretné riadenie činnosti a rovnako nemala zavedenú transparentnú organizačnú štruktúru, keďže vo svojich písomných koncepciách a interných predpisoch nezaviedla takú štruktúru, v ktorej by bola jasne špecifikovaná hierarchia a tomu zodpovedajúce rozhodovacie procesy, v ktorej by boli zrejmé vzťahy podriadenosti a v ktorej by bolo zabezpečené oddelenie operačných funkcií od kontrolných, nemala jednoznačné a vhodné rozdelenie zodpovednosti a povinnosti, ani definované právomoci a určenú zastupiteľnosť; 1.2. ustanovenia § 23 ods. 2 prvá veta zákona o poisťovníctve v spojení s ustanovením § 23 ods. 1 zákona o poisťovníctve, tým, že NOVIS Poisťovňa v čase od 1.6.2016 do 31.12.2016 neuplatňovala účinný systém správy a riadenia, ktorým by bolo zabezpečené spoľahlivé a obozretné riadenie činnosti, keďže na oddelení Risk Manažmentu nemala stanovený počet zamestnancov v súlade s internými predpismi; 1.3. článku 258 ods. 1 písm. a) a ods. 2 delegovaného nariadenia v spojení s ustanovením § 23 ods. 1 zákona o poisťovníctve tým, že NOVIS Poisťovňa nemala v čase od 1.6.2016 do 31.12.2016 vo svojich písomných koncepciách a interných predpisoch upravené úlohy, ktoré majú určené osoby vykonať, postupy oznamovania, a to informovanie predstavenstva alebo osôb, ktoré skutočne riadia poisťovňu, postupy informovania osôb vykonávajúcich funkcie riadenia rizík, vnútorného auditu, dodržiavania súladu s predpismi a osoby vykonávajúcej aktuársku funkciu o všetkých skutočnostiach, ktoré súvisia s výkonom ich povinností. NOVIS Poisťovňa tiež v žiadnej písomnej koncepcii alebo internom predpise jednoznačne neupravila postavenie kľúčových funkcií v rámci NOVIS Poisťovne, ich práva a povinnosti, ciele, postupy a spôsob predkladania správ, ktoré sa majú uplatňovať; 1.4. ustanovenia § 23 ods. 6 zákona o poisťovníctve tým, že NOVIS Poisťovňa nemala v čase od 1.1.2016 do 31.12.2016 zavedené pravidlá a postupy vo forme písomnej koncepcie o zverejňovaní; 1.5. ustanovenia § 31 ods. 4 zákona o poisťovníctve tým, že NOVIS Poisťovňa nemala v čase od 1.1.2016 do 31.12.2016 zavedené, uplatňované a dodržiavané účinné opatrenia na zamedzenie konfliktu záujmov, a to v písomnej forme; 1.6. ustanovenia § 37 ods. 1 zákona č. 8/2008 Z. z. poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení platnom a účinnom v čase vzniku porušenia (ďalej len „predchádzajúci zákon o poisťovníctve“) v čase od 30.12.2014 do 31.12.2015 a ustanovenia § 31 ods. 3 písm. b) a d) a ods. 4 zákona o poisťovníctve v čase od 1.1.2016 do 31.12.2016 tým, že NOVIS Poisťovňa nevykonávala svoju činnosť spôsobom, ktorý zohľadňuje a minimalizuje riziká vyplývajúce z jej činnosti a nezamedzila vzniku konfliktu záujmov, keďže v čase od 30.12.2014 do 30.6.2019 mala uzatvorenú zmluvu o poradenstve so spoločnosťou XXXXXXXXXXXXXXXXXXX, IČO: XXXXXXXXX, XXXXXXXXXXXXXX, ktorej konateľom bol XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX, ktorý zároveň vykonával v období od XXXXXXXX do XXXXXXXX funkciu predsedu dozornej rady NOVIS Poisťovne; 1.7. článku 258 ods. 1 písm. f) a g) a 258 ods. 5 delegovaného nariadenia tým, že NOVIS Poisťovňa neprijala postupy na zabránenie vzniknutého konfliktu záujmov, keď v čase od 12.1.2017 do 30.9.2018 upravovala pracovnú náplň aktuára, resp. osoby zodpovednej za aktuársku funkciu v rámci Metodického usmernenia o pracovnej náplni a zodpovednostiach pracovných pozícií MU00007 tak, že obsahovala prvky operačných činností a súčasne prvky kontrolných činností a zároveň neprijala postupy, ktoré by zabezpečili, že výkon viacerých funkcií jednou osobou bude vykonávaný spoľahlivo, čestne a odborne; 1.8. ustanovenia § 29 ods. 1 písm. a), c) až i) zákona o poisťovníctve tým, že NOVIS Poisťovňa v čase od 12.1.2017 do 30.9.2018 nezabezpečovala efektívny výkon aktuárskej funkcie, keďže neurčila v pracovnej náplni aktuára, ako osoby zodpovednej za aktuársku funkciu vykonávanie činností tak, ako to ustanovuje zákon o poisťovníctve, a to koordinovanie výpočtu technických rezerv, posúdenie primeranosti a kvality údajov použitých pri výpočte technických rezerv, porovnanie najlepšieho odhadu technických rezerv so skutočnosťou, informovanie predstavenstva alebo dozornej rady o spoľahlivosti a primeranosti výpočtu technických rezerv, kontrola výpočtu technických rezerv, posudzovanie celkovej koncepcie upisovania, posudzovanie primeranosti zaistných programov a poskytovanie súčinnosti pri zabezpečovaní uplatňovania účinného systému riadenia rizík podľa ustanovenia § 25 zákona o poisťovníctve, najmä pri modelovaní rizík pri výpočte kapitálových požiadaviek podľa ustanovení § 48 až 63 zákona o poisťovníctve a posúdení podľa ustanovenia § 26 zákona o poisťovníctve; 1.9. článku 275 ods. 1 písm. c) a ods. 2 písm. c) delegovaného nariadenia tým, že pri zavádzaní a uplatňovaní koncepcie odmeňovania podľa čl. 258 písm. l) delegovaného nariadenia neboli v čase od 1.1.2016 do 31.12.2016 dodržané zásady podľa čl. 275 ods. 1 písm. c) a ods. 2 písm. c) delegovaného nariadenia, keďže Koncepcia odmeňovania zamestnancov SM00002 neobsahovala mechanizmy zohľadňujúce úlohy a výkonnosť osôb, ktoré skutočne riadia NOVIS Poisťovňu, držiteľov kľúčových funkcií a ostatných kategórií zamestnancov, ktorých odborná činnosť má významný dosah na rizikový profil NOVIS Poisťovne a zároveň v prípade pohyblivej zložky odmeny nebolo presne určené obdobie odloženia, ani kto a kedy rozhodne o období odloženia pre konkrétneho zamestnanca. Koncepcia odmeňovania zamestnancov SM00002 neobsahovala finančné a nefinančné kritériá pre hodnotenie jednotlivca, úpravu odstupného pri skončení pracovného pomeru, ani nezávislosť odmeňovania kľúčových funkcií od výkonnosti operačných útvarov a oblastí, ktoré podliehajú ich kontrole; 1.10. ustanovenia § 23 ods. 6 v spojení s ustanovením § 25 ods. 1, 4 a 5 zákona o poisťovníctve a v spojení s článkami 259 ods. 1 písm. a), b), c) a d) a 260 ods. 1 písm. a), b), c), d), e), f) a g) delegovaného nariadenia tým, že NOVIS Poisťovňa v čase od 1.1.2016 do 31.12.2016 nezaviedla a neuplatňovala účinný systém riadenia rizík, keďže vo vnútornom predpise Stratégia riadenia rizík nestanovila všetky povinnosti a postupy v oblasti riadenia rizík. Predmetný vnútorný predpis neupravoval stratégiu riadenia rizík podľa článku 259 ods. 1 písm. a) delegovaného nariadenia, postupy rozhodovacieho procesu podľa článku 259 ods. 1 písm. b) delegovaného nariadenia, kategorizáciu významných rizík a zvolených hraníc tolerancie rizika podľa článku 259 ods. 1 písm. c) delegovaného nariadenia, postupy predkladania správ predstavenstvu, spôsob sledovania a analyzovania významných rizík podľa článku 259 ods. 1 písm. d) delegovaného nariadenia, upisovanie rizík a tvorbu rezerv podľa článku 260 ods. 1 písm. a) delegovaného nariadenia a usmernenia č. 20 Usmernení k systému správy a riadenia, riadenie aktív a záväzkov podľa článku 260 ods. 1 písm. b) delegovaného nariadenia a usmernenia č. 24 Usmernení k systému správy a riadenia, riadenie investičného rizika podľa článku 260 ods. 1 písm. c) delegovaného nariadenia a usmernenia č. 25 Usmernení k systému správy a riadenia, riadenie rizika likvidity podľa článku 260 ods. 1 písm. d) delegovaného nariadenia a usmernenia č. 26 Usmernení k systému správy a riadenia, riadenie rizika koncentrácie podľa článku 260 ods. 1 písm. e) delegovaného nariadenia, riadenie operačného rizika podľa článku 260 ods. 1 písm. f) delegovaného nariadenia a usmernenia č. 21 Usmernení k systému správy a riadenia, zaistenie a iné techniky zmierňovania rizika podľa článku 260 ods. 1 písm. g) delegovaného nariadenia a usmernenia č. 22 Usmernení k systému správy a riadenia; 1.11. ustanovenia § 25 zákona o poisťovníctve tým, že NOVIS Poisťovňa a.s. v čase od 1.1.2016 do 31.12.2016 nezaviedla a neuplatňovala účinný systém riadenia rizík zahrňujúci okrem iného postupy oznamovania potrebné na účely priebežného zisťovania, merania, monitorovania, riadenia a oznamovania rizík, ktorým je vystavená tak, aby bolo zabezpečené, že systém riadenia rizík je účinný a vhodne začlenený do organizačnej štruktúry a rozhodovacích procesov; 1.12. ustanovenia § 26 ods. 1 a 2 zákona o poisťovníctve v spojení s článkom 262 ods. 1 a 2 delegovaného nariadenia tým, že NOVIS Poisťovňa v čase od 1.1.2016 do 31.12.2016 nezaviedla postupy pre stanovenie potrebného kapitálu, ktorý zohľadňuje vlastný rizikový profil, nestanovila limity tolerancie rizika, nehodnotila nepretržité dodržiavanie kapitálových požiadaviek a požiadaviek na technické rezervy a nezaviedla postupy pre identifikovanie rozdielov medzi rizikovým profilom poisťovne a predpokladov štandardného vzorca, nezačlenila ORSA hodnotenie do obchodnej stratégie, nezaviedla postupy na posúdenie celkovej potreby solventnosti, nezohľadnila pri tomto posúdení ani riziká, ktorým je, alebo môže byť vystavená, povahu a kvalitu položiek vlastných zdrojov, relevantné časové obdobie pre zohľadnenie rizík, oceňovaciu bázu, systém vnútornej kontroly a ani schválené tolerancie rizika; 2. Predkladanie údajov a informácií Národnej banke Slovenska 2.1. ustanovenia § 79 ods. 12 v spojení s ustanovením § 79 ods. 10 zákona o poisťovníctve, keďže NOVIS Poisťovňa dňa 27.3.2018 Národnej banke Slovenska doručila list zo dňa 26.3.2018, ktorý obsahoval - v stĺpci C0010 riadku R0500 výkazu S.23.01.01 Vlastné zdroje k 28.02.2018 nesprávny údaj o celkových dostupných vlastných zdrojoch určených na splnenie kapitálovej požiadavky na solventnosť vo výške 35,950,984 (eur), - v stĺpci C0010 riadku R0580 výkazu S.23.01.01 Vlastné zdroje k 28.02.2018 nesprávny údaj o kapitálovej požiadavke na solventnosť vo výške 24,964,335 (eur), - v stĺpci C0010 riadku R0620 výkazu S.23.01.01 Vlastné zdroje k 28.02.2018 nesprávny údaj o pomere medzi použiteľnými vlastnými zdrojmi a kapitálovou požiadavkou na solventnosť vo výške 144.0 %, - v stĺpci C0010 riadku R0130 výkazu S.23.01.01 Vlastné zdroje k 28.02.2018 nesprávny údaj o rezervách z precenenia vo výške 28,971,298 (eur), - v stĺpci C0010 riadku R0290 výkazu S.23.01.01 Vlastné zdroje k 28.02.2018 nesprávny údaj o celkových základných vlastných zdrojoch po odpočtoch vo výške 35,950,984 (eur), - v stĺpci C0010 riadku R0510 výkazu S.23.01.01 Vlastné zdroje k 28.02.2018 nesprávny údaj o celkových dostupných vlastných zdrojoch určených na splnenie minimálnej kapitálovej požiadavky vo výške 35,950,984 (eur), - v stĺpci C0010 riadku R0540 výkazu S.23.01.01 Vlastné zdroje k 28.02.2018 nesprávny údaj o celkových použiteľných vlastných zdrojoch určených na splnenie kapitálovej požiadavky na solventnosť vo výške 35,950,984 (eur), - v stĺpci C0010 riadku R0550 výkazu S.23.01.01 Vlastné zdroje k 28.02.2018 nesprávny údaj o celkových použiteľných vlastných zdrojoch určených na splnenie minimálnej kapitálovej požiadavky vo výške 35,950,984 (eur), - v stĺpci C0010 riadku R0600 výkazu S.23.01.01 Vlastné zdroje k 28.02.2018 nesprávny údaj o minimálnej kapitálovej požiadavke vo výške 6,241,084 (eur), - v stĺpci C0010 riadku R0640 výkazu S.23.01.01 Vlastné zdroje k 28.02.2018 nesprávny údaj o pomere medzi použiteľnými vlastnými zdrojmi a minimálnou kapitálovou požiadavkou vo výške 576 %; 2.2. ustanovenia § 79 ods. 12 v spojení s ustanovením § 79 ods. 10 zákona o poisťovníctve, keďže NOVIS Poisťovňa - dňa 27.11.2018 Národnej banke Slovenska doručil list zo dňa 26.11.2018, ktorý obsahoval v stĺpci C0010 riadku R0010 výkazu S.23.01.01.01 Vlastné zdroje k 31.10.2018 nesprávny údaj o kapitále v kmeňových akciách (bez odpočítania vlastných akcií) spolu vo výške 379800 (eur) a - dňa 18.12.2018 Národnej banke Slovenska doručil list zo dňa 17.12.2018, ktorý obsahoval v stĺpci C0010 riadku R0010 výkazu S.23.01.01.01 Vlastné zdroje k 30.11.2018 nesprávny údaj o kapitále v kmeňových akciách (bez odpočítania vlastných akcií) spolu vo výške 443100 (eur); 2.3. ustanovenie § 79 ods. 12 v spojení s ustanovením § 79 ods. 11 zákona o poisťovníctve, keďže NOVIS Poisťovňa dňa 27.04.2018 Národnej banke Slovenska predložila prostredníctvom informačného systému Štatistického zberového portálu výkaz S.05.01.02 Poistné, poistné plnenia a náklady podľa skupiny činnosti k 31.3.2018, ktorý obsahoval v stĺpci C0300 riadku R1410 (bunka K7) nesprávny údaj o brutto predpísanom poistnom spolu 12 131 524,46 (eur); 2.4. ustanovenie § 79 ods. 12 v spojení s ustanovením § 79 ods. 10 zákona o poisťovníctve tým, že NOVIS Poisťovňa dňa 13.11.2018 Národnej banke Slovenska doručila e-mail zo dňa 13.11.2018 s prílohou vyhodnotenie plánu z 13.11.2018, ktorá obsahovala - v tabuľkách o počte poistných zmlúv v portfóliu ku koncu septembra 2018 nesprávne údaje o počte poistných zmlúv, ktoré mal mať dohliadaný subjekt v portfóliu ku koncu septembra 2018 na Slovensku (SK) v počte 7099, v Česku (CZ) v počte 3648, v Maďarsku (HU) v počte 6669, v Nemecku (DE) v počte 698, v Poľsku (PL) v počte 231, na Islande (IS) v počte 1885, vo Fínsku (FI) v počte 5233, ako aj v celkovom počte zmlúv v portfóliu 23573 a 5233, - v tabuľkách o počte poistných zmlúv v portfóliu ku koncu októbra 2018 nesprávne údaje o počte poistných zmlúv, ktoré mal mať dohliadaný subjekt v portfóliu ku koncu októbra 2018 na Slovensku (SK) v počte 7225, v Česku (CZ) v počte 3678, v Maďarsku (HU) v počte 6757, v Nemecku (DE) v počte 731, na Islande (IS) v počte 2233, vo Fínsku (FI) v počte 5233, ako aj o celkovom počte zmlúv portfóliu v počte 24322 a 5233, - v tabuľkách o výnosoch z poistného ku koncu októbra 2018 nesprávne údaje o výške výnosov z poistného ku koncu októbra 2018 na Slovensku (SK) vo výške 3676 (tis. eur), v Česku (CZ) vo výške 2174 (tis. eur), v Maďarsku (HU) vo výške 13993 (tis. eur), na Islande (IS) vo výške 1938 (tis. eur), vo Fínsku (FI) vo výške 892 (tis. eur), ako aj o celkových výnosoch z poistného vo výške 29569 a 892 (tis. eur); 3. Vykonávanie činnosti bez povolenia mimo územia Slovenskej republiky a členských štátov EÚ/EHP ustanovenia § 6 ods. 5 zákona o poisťovníctve, keďže NOVIS Poisťovňa vykonávala najneskôr v čase od apríla 2018 bez povolenia poisťovaciu činnosť na území Singapuru, t. j. na území iného štátu ako je Slovenská republika alebo členského štátu Európskej únie alebo štátu Európskej dohody o voľnom obchode, ktorý podpísal Zmluvu o Európskom hospodárskom priestore; 4. Výkon hlasovacích práv akcionárov NOVIS Poisťovne ustanovenia § 23 ods. 2 zákona o poisťovníctve a článok 258 ods. 1 písm. b) delegovaného nariadenia tým, že NOVIS Poisťovňa v čase od 28.6.2018 do 20.1.2019 nemala zavedený účinný rozhodovací postup na úrovni valného zhromaždenia, keďže prijatím úpravy hlasovacieho práva akcionárov v Stanovách spoločnosti NOVIS Insurance company Inc., NOVIS Versicherung AG, NOVIS Compagnia di Assicurazioni S.p.A., NOVIS Poisťovňa a.s. v znení platnom od 28.6.2018 mala v rozpore s ustanovením § 180 zákona č. 513/1991 Z. Z. Obchodný zákonník v znení účinnom v čase porušenia (ďalej len „Obchodný zákonník“) nesprávne stanovený spôsob určenia (obmedzenia) hlasovacieho práva akcionárov NOVIS Poisťovne, a to tak, že tento spôsob obmedzenia nezohľadňoval menovité hodnoty akcií; 5. Účtovná metóda používaná NOVIS Poisťovňou pre výpočet technických rezerv 5.1. ustanovenia § 37 ods. 1 písm. a) predchádzajúceho zákona o poisťovníctve v spojení s ustanoveniami § 3 ods. 1 a § 7 ods. 1 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a IAS 8 Účtovná politika, zmeny v účtovných odhadoch a chyby, prijatého nariadením Komisie (ES) č.1725/2003, ktorým sa prijímajú určité medzinárodné štandardy v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1606/2002 v znení neskorších predpisov v čase od 7.10.2013 do 31.12.2015 a ustanovenie § 23 ods. 3 písm. a) a c) zákona o poisťovníctve v spojení s ustanoveniami § 3 ods. 1 a § 7 ods. 1 zákona o účtovníctve a IAS 8 Účtovná politika, zmeny v účtovných odhadoch a chyby v čase od 1.1.2016 do 31.12.2016 tým, že NOVIS Poisťovňa pre oceňovanie technických rezerv, aktív pre účely krytia technických rezerv a hodnoty poistných zmlúv používala metódu súčasných hodnôt diskontovaných očakávaných peňažných tokov, vypočítanú pomocou najlepšieho odhadu predpokladov budúceho vývoja vstupných parametrov, ktorá je základom pre výpočet technických rezerv v režime Solventnosť II a ktorá umožňuje rozoznať budúce zisky už pri ich prvotnom ocenení, čo nezodpovedá akruálnemu princípu účtovníctva, neposkytuje pravdivý a verný obraz o skutočnostiach, ktoré sú predmetom účtovníctva a o jej finančnej situácii a je v rozpore s obozretným prístupom, pri ktorom sa zohľadňujú a minimalizujú riziká vyplývajúce z činnosti poisťovne; 5.2. ustanovenia § 64 ods. 6 zákona o poisťovníctve tým, že NOVIS Poisťovňa v čase od 1.1.2016 do začatia tohto konania o uložení sankcie oceňovala záväzky z technických rezerv, ktoré sa týkali poistného plnenia z investičného životného poistenia ako odkupnú hodnotu poistných zmlúv a nie na základe počtu a hodnoty podielových jednotiek. NOVIS Poisťovňa je povinná zaplatiť uloženú pokutu do 30 dní od právoplatnosti tohto rozhodnutia na účet Úradu vládneho auditu vedený v Štátnej pokladnici, číslo vo formáte IBAN SK25 8180 0000 0070 0055 0741, variabilný symbol: 47251301, konštantný symbol: 0558.