-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu FinTech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
24-pay, s.r.o.
Národná banka Slovenska, útvar dohľadu nad finančným trhom, úsek dohľadu a ochrany finančného spotrebiteľa (ďalej len „Národná banka Slovenska“ alebo „útvar dohľadu“ v príslušnom gramatickom tvare) ako útvar príslušný na konanie a rozhodovanie v prvom stupni podľa ustanovenia § 1 ods. 2, § 1 ods. 3 písm. a) v spojení s ustanoveniami § 5 ods. 1 a 2, § 16 ods. 1 a 2, § 29 ods. 1 zákona č. 747/2004 Z. z. o dohľade nad finančným trhom a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 747/2004 Z. z.“) r o z h o d l a I. Podľa ustanovenia § 78 ods. 2 písm. b) zákona č. 492/2009 Z. z. o platobných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 492/2009 Z. z.“) platobnej inštitúcii - spoločnosti 24-pay s. r. o., Kálov 356, Žilina 010 01, IČO: 44 002 602, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka číslo: 20187/L (ďalej len „účastník konania“ alebo „spoločnosť 24-pay“) ukladá pokutu vo výške 10.000,- eur (slovom: desaťtisíc eur) za nedostatky v činnosti spoločnosti 24-pay, zistené v dohliadanom období od 1.1.2020 do 26.9.2022 (ďalej len „dohliadané obdobie“), resp. v období špecifikovanom pri jednotlivých nedostatkoch, zistených dohľadom na mieste vykonanom od 26.9.2022 do 14.4.2023 (ďalej len „dohľad na mieste“) na základe písomného poverenia Národnej banky Slovenska zo dňa 22.9.2022, č. sp. NBS1-000-076-311, č. z. 100-000-388-117, a to za: 1. Porušenie ustanovenia § 64 ods. 2 písm. a) a l), § 64 ods. 7, § 69 ods. 3 a § 70 ods. 1 a ods. 5 zákona č. 492/2009 Z. z. v spojení s ustanovením § 128 ods. 1 a § 139 ods. 3 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“) tým, že systém vnútornej kontroly účastníka konania nebol účinného, uceleného a primeraného charakteru, rozsahu a zložitosti rizík spojených s modelom podnikania a reálne vykonávanej činnosti tým, že nedisponoval riadnymi, správnymi a vhodnými organizačnými predpokladmi na činnosť platobnej inštitúcie nepretržite počas celej doby platnosti povolenia a nezabezpečil: a) riadne obsadenie trojčlennej dozornej rady v období od 9.8.2022 do 26.9.2022, b) riadne zvolávanie a zasadanie valného zhromaždenia v období od 1.1.2020 do 25.6.2021, c) riadne zvolávanie a zasadanie dozornej rady v období od 1.1.2020 do 25.6.2021, d) vymenovanie zamestnanca zodpovedného za výkon vnútornej kontroly v období od 1.6.2020 do 31.10.2020, e) prístup ku všetkým informáciám a podkladom zamestnancovi zodpovednému za výkon vnútornej kontroly, ktoré sú potrebné na riadny výkon jeho činnosti v období od 31.10.2020 do 26.9.2022. 2. Porušenie ustanovenia § 64 ods. 2 písm. p) v spojení s ustanovením § 77 ods. 7 a ods. 8 zákona č. 492/2009 Z. z. tým, že účastník konania ku dňu uskutočneného dohľadu na mieste, t.j. k 26.09.2022, nezabezpečil ochranu prijatých finančných prostriedkov od používateľov platobných služieb takým spôsobom, aby bolo zrejmé, že sú to finančné prostriedky od používateľov platobných služieb, a teda že v zmysle ustanovenia § 77 ods. 9 zákona č. 492/2009 Z. z. netvoria súčasť majetku platobnej inštitúcie- spoločnosti 24-pay, ani nepodliehajú výkonu rozhodnutia podľa osobitných predpisov a sú z neho vylúčené. 3. Porušenie ustanovenia § 93 zákona č. 492/2009 Z. z. tým, že účastník konania ku dňu uskutočneného dohľadu na mieste, t.j. k 26.9.2022 neuvádzal jednoznačným, zrozumiteľným a ľahko dostupným spôsobom vo svojich obchodných priestoroch a na webovom sídle www.24-pay.sk informáciu o možnosti rozhodcovského riešenia sporov alebo iného mimosúdneho riešenia sporov, súvisiacich s poskytovaním platobných služieb a informáciu o osobitných predpisoch upravujúcich rozhodcovské riešenie sporov alebo iné mimosúdne riešenie takýchto sporov. 4. Porušenie ustanovenia § 20 ods. 1 a ods. 2 písm. c), d) a § 20 ods. 3 zákona č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 297/2008 Z. z. “), vo vzťahu k nasledujúcim zložkám ochrany pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a financovaním terorizmu počas dohliadaného obdobia tým, že a) Účastník konania ku dňu uskutočneného dohľadu na mieste, t.j. k 26.9.2022, neaktualizoval Program vlastnej činnosti zameranej proti legalizácii príjmov z trestnej činnosti a ochrany pred financovaním terorizmu, účinný k 30.6.2022 (ďalej len ,,Program“), s ohľadom na vlastnú organizačnú štruktúru a predmet činnosti tak, aby jeho obsah a zameranie umožňovali povinnej osobe - účastníkovi konania a jeho zamestnancom riadne plniť povinnosti zamerané proti legalizácii príjmov z trestnej činnosti a financovaniu terorizmu. Účastník konania neaktualizoval Program v súvislosti s novelizáciou zákona č. 297/2008 Z. z., čím nereflektoval na rozsah predpisov o výkone medzinárodných sankcií a na aktuálny zoznam vysokorizikových krajín, čím porušil ustanovenia § 20 ods. 1 a ods. 2 písm. c) zákona č. 297/2008 Z. z., b) Účastník konania ku dňu uskutočneného dohľadu na mieste, t.j. k 26.9.2022 nezabezpečil najmenej raz za kalendárny rok odbornú prípravu zamestnancov, resp. osôb, ktoré vykonávali práce v rámci dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru, napriek skutočnosti, že tieto osoby ako zamestnanci povinnej osoby plnili úlohy podľa zákona č. 297/2008 Z. z. a podľa Programu, čím porušil ustanovenie § 20 ods. 3 zákona č. 297/2008 Z. z., c) Účastník konania mal ku dňu uskutočneného dohľadu na mieste, t.j. k 26.9.2022, v Programe nastavené procesy v oblasti ochrany pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a ochrany pred financovaním terorizmu v rozpore so zákonom č. 297/2008 Z. z., a to spôsobom, že tieto v prípade, ak už klient s podozrením na neobvyklú obchodnú operáciu bol v minulosti preverovaný a uspokojivo vyhodnotený, nepredpokladal vykonávanie opätovného priebežného monitorovania obchodného vzťahu v rámci príslušnej starostlivosti dostatočným spôsobom, ak sa u klienta vyskytlo podozrenie na neobvyklú obchodnú operáciu, čím porušil ustanovenie § 20 ods. 1 a ods. 2 písm. d) v spojení s ustanovením § 14 ods. 1 a ods. 2 zákona č. 297/2008 Z. z. Účastník konania je povinný zaplatiť uloženú pokutu vo výške 10.000,- eur (slovom: desaťtisíc eur) do 30 dní odo dňa nadobudnutia právoplatnosti tohto rozhodnutia na účet Úradu vládneho auditu číslo: SK25 8180 0000 0070 0055 0741, vedený v Štátnej pokladnici, variabilný symbol: 44002602, konštantný symbol: 0558. II. Národná banka Slovenska z a s t a v u j e konanie podľa § 22 ods. 1 písm. d) zákona č. 747/2004 Z. z. voči spoločnosti 24-pay z dôvodu, že nebol daný dôvod na začatie konania, a to za nedostatok zistený pri výkone dohľadu na mieste, ktorý spočíval v porušení ustanovenia § 91 zákona č. 492/2009 Z. z.