en en

NBS spúšťa Groša, svojho chatbota

Finanční spotrebitelia, ktorých zaujímajú aktuálne informácie o odklade splátok, sa k nim budú môcť dostať nezávisle od dennej či nočnej hodiny a v priebehu niekoľkých sekúnd. NBS na svojej facebookovskej stránke spúšťa chatbota, ktorý je naprogramovaný tak, aby dokázal odpovedať nielen na otázky, ktoré sa týkajú odkladu splátok, podmienok, a upozornení, ale poskytne aj iné, užitočné informácie a rady, ktoré ľudí zaujímajú najviac.

NBS spúšťa Groša, svojho chatbota

Napríklad, kde a za akých podmienok si môžu zameniť bankovky slovenských korún za eurá, vymeniť poškodené bankovky a mince, či kúpiť si pamätné a zberateľské mince. Pomerne častou otázkou je aj to, či NBS poskytuje úvery.

Záujemcovia si budú môcť otázky a odpovede vyklikať pomocou chatovacích „okienok“. Chatbot ich konverzáciou bude viesť – to znamená, že im bude klásť doplňujúce otázky, aby sa tak dostali ku svojej odpovedi.

Ak majú špecifickejšiu otázku, v konečnej fáze ich chatbot presmeruje na špeciálny email a zodpovie ju expert NBS. Národná banka chce aj týmto krokom byť k ľuďom čo najbližšie, moderným spôsobom reagovať na ich otázky a pomôcť im.

Chatbotovský plugin Facebook-Messengera bude fungovať aj na webstránke NBS.

Chatboty sú živý systém a potrebujú neustále úpravy a aktualizácie, aby fungovali čo najlepšie a najintuitívnejšie. NBS ho bude preto postupne dolaďovať a rozširovať aj o ďalšie témy a okruhy. V ďalšej fáze priblíži témy finančnej gramotnosti, zároveň si spotrebitelia budú môcť veľmi ľahko zistiť, či subjekt, ktorému budú chcieť zveriť svoje peniaze napríklad na investovanie, je dohliadaný NBS a či nejde o podvod.

Svojho chatbota nazvala NBS Groš. Je to najstaršia minca, ktorú razila mincovňa v Kremnici, so svojou takmer 700-ročnou históriou je jedným z najstarších neustále vyrábajúcich podnikov na svete (od 1328). Bolo to zároveň najčastejšie platidlo v Európe v 13. storočí. Uhorský groš, ktorý sa inšpiroval tzv. pražským grošom, razili v Bude a neskôr aj v novozaloženej mincovni práve v Kremnici, od roku 1329. S prestávkami sa na našom území používal až do 18. storočia.

NBS spúšťa Groša, svojho chatbota

Národná banka Slovenska
oddelenie komunikácie
Imricha Karvaša 1, 813 25 Bratislava
Kontakt: press@nbs.sk, +421-2-5787 2162, +421-2-5787 2161,

Šírenie je dovolené len s uvedením zdroja.