-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu FinTech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
en
en
Pre hľadanie
stlačte Enter
1993
Menový prehľad vo fixnom kurze v roku 1993
(mld. Sk)
A K T Í V A | 1.1. | 31.1. | 28.2. | 31.3. | 30.4. | 31.5. | 30.6. | 31.7. | 31.8. | 30.9. | 31.10. | 30.11. | 31.12. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fixný kurz Sk/USD | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 | 31,277 |
Fixný kurz Sk/DEM | 20,06 | 20,06 | 20,06 | 20,06 | 20,06 | 20,06 | 20,06 | 20,06 | 20,06 | 20,06 | 20,06 | 20,06 | 20,06 |
ČISTÉ ZAHRANIČNÉ AKTÍVA ** | -28,5 | -35,3 | -33,8 | -31,1 | -30,9 | -29,4 | -30,5 | -25,3 | -28,6 | -27,6 | -28,6 | -29,7 | -31,3 |
ZAHRANIČNÉ AKTÍVA | 26,1 | 19,6 | 21,3 | 24,6 | 24,1 | 27,1 | 25 | 33,6 | 30,7 | 38,2 | 38,6 | 38,5 | 41,2 |
ZAHRANIČNÉ PASÍVA | 54,6 | 54,9 | 55,1 | 55,7 | 55 | 56,5 | 55,5 | 58,9 | 59,3 | 65,8 | 67,2 | 68,2 | 72,5 |
ČISTÉ DOMÁCE AKTÍVA | 236,2 | 233,8 | 230,7 | 232,1 | 236,7 | 239,9 | 247,2 | 242,7 | 245,5 | 245,4 | 247,2 | 253,3 | 274,8 |
DOMÁCE ÚVERY | 270,4 | 274,4 | 274,1 | 283,6 | 285,3 | 289 | 302,2 | 299,3 | 304,7 | 306,8 | 310,7 | 316,3 | 333,9 |
Čistý úver všeobecnej vláde *** | 33,2 | 36,7 | 35,3 | 43,9 | 42,2 | 42,5 | 51,3 | 45,7 | 49,8 | 51,8 | 51,7 | 55,2 | 65,5 |
Čistý úver FNM | -1,6 | -0,9 | -1 | -1 | -1 | -0,8 | -0,8 | -1,5 | -1,6 | -0,7 | -0,3 | -0,2 | 4,9 |
Úvery podnikom a obyvateľstvu | 238,8 | 238,6 | 239,8 | 240,7 | 244,1 | 247,3 | 251,7 | 255,1 | 256,5 | 255,7 | 259,3 | 261,3 | 263,5 |
Úvery v Sk | 235,1 | 234,2 | 235,6 | 235,1 | 238,2 | 241 | 245,5 | 248,1 | 248,7 | 249,1 | 252 | 253,9 | 256,4 |
– Úvery podnikom | 215,3 | 214,5 | 216,1 | 215,8 | 219 | 222 | 226,7 | 229,4 | 230,2 | 230,7 | 233,8 | 235,9 | 237,8 |
– Úvery obyvateľstvu | 19,8 | 19,7 | 19,5 | 19,3 | 19,2 | 19 | 18,8 | 18,7 | 18,5 | 18,4 | 18,2 | 18 | 18,6 |
Úvery v cudzej mene | 3,7 | 4,4 | 4,2 | 5,6 | 5,9 | 6,3 | 6,2 | 7 | 7,8 | 6,6 | 7,3 | 7,4 | 7,1 |
P A S Í V A | |||||||||||||
LIKVIDNÉ PASÍVA [M2] | 207,7 | 198,5 | 196,9 | 201 | 205,8 | 210,5 | 216,7 | 217,4 | 216,9 | 217,8 | 218,6 | 223,6 | 243,5 |
PENIAZE [M1] | 102,2 | 90,6 | 88,4 | 86,3 | 89,9 | 92,7 | 98,1 | 97,2 | 96,2 | 96 | 94,9 | 98,3 | 110,4 |
OBEŽIVO MIMO BÁNK [M0] | 24,9 | 12,1 | 11,8 | 14,3 | 16,4 | 17,4 | 18,7 | 19,3 | 19,9 | 19,7 | 16,5 | 18 | 19,1 |
NETERMINOVANÉ VKLADY | 77,3 | 78,5 | 76,6 | 72 | 73,5 | 75,3 | 79,4 | 77,9 | 76,3 | 76,3 | 78,4 | 80,3 | 91,3 |
– obyvateľstvo | 26,5 | 33,7 | 33,6 | 32,4 | 31,5 | 31,6 | 30,3 | 29,9 | 29 | 28,4 | 31,3 | 31 | 31,3 |
– podniky | 50 | 44,1 | 41,2 | 37,5 | 40,3 | 42,5 | 48,1 | 47,1 | 46,3 | 47,3 | 46,6 | 49 | 59 |
– poisťovne | 0,8 | 0,7 | 1,8 | 2,1 | 1,7 | 1,2 | 1 | 0,9 | 1 | 0,6 | 0,5 | 0,3 | 1 |
QUASI PENIAZE [QM] | 105,5 | 107,9 | 108,5 | 114,7 | 115,9 | 117,8 | 118,6 | 120,2 | 120,7 | 121,8 | 123,7 | 125,3 | 133,1 |
TERMINOVANÉ VKLADY | 92,8 | 94 | 94,6 | 98,1 | 97,9 | 99,5 | 100 | 100,4 | 100 | 99,4 | 101 | 101,7 | 108,3 |
– obyvateľstvo | 72,9 | 75,3 | 75,2 | 74,7 | 74,3 | 74,2 | 74,2 | 73,8 | 72,9 | 72,6 | 73,5 | 73,9 | 82,1 |
– podniky | 5 | 5,1 | 5,5 | 9,4 | 9,9 | 10,9 | 11,4 | 12,4 | 12,9 | 12,1 | 12,9 | 13,4 | 11,8 |
– poisťovne | 14,9 | 13,6 | 13,9 | 14 | 13,7 | 14,4 | 14,4 | 14,2 | 14,2 | 14,7 | 14,6 | 14,4 | 14,4 |
VKLADY V CUDZEJ MENE | 12,7 | 13,9 | 13,9 | 16,6 | 18 | 18,3 | 18,6 | 19,8 | 20,7 | 22,4 | 22,7 | 23,6 | 24,8 |
– obyvateľstvo | 10,8 | 11,2 | 11,4 | 12,4 | 13,1 | 14,1 | 13,5 | 15,7 | 16,9 | 18,5 | 18,9 | 19,8 | 21 |
– podniky | 1,9 | 2,7 | 2,5 | 4,2 | 4,9 | 4,2 | 5,1 | 4,1 | 3,8 | 3,9 | 3,8 | 3,8 | 3,8 |
OSTATNÉ ČISTÉ POLOŽKY | 34,2 | 40,6 | 43,4 | 51,5 | 48,6 | 49,1 | 55 | 56,6 | 59,2 | 61,4 | 63,5 | 63 | 59,1 |
Údaje sú prepočítané od roku 1993 na metodiku roku 2001: | ||
**/ | Čisté zahraničné aktíva vrátane štátnych cenných papierov v držbe nerezidentov | |
***/ | Čistý úver všeobecnej vláde je navýšený o držbu štátnych cenných papierov nerezidentami a nebankovými subjektami |