-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu FinTech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
en
en
Pre hľadanie
stlačte Enter
2004
MENOVÝ PREHĽAD
vo fixnom kurze v roku 2004
(mld. Sk)
A K T Í V A | 1.1. | 31.1. | 29.2. | 31.3. | 30.4. | 31.5. | 30.6. | 31.7. | 31.8. | 30.9. | 31.10. | 30.11. | 31.12. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fixný kurz Sk/USD | 32,920 | 32,920 | 32,920 | 32,920 | 32,920 | 32,920 | 32,920 | 32,920 | 32,920 | 32,920 | 32,920 | 32,920 | 32,920 |
Fixný kurz Sk/EUR | 41,161 | 41,161 | 41,161 | 41,161 | 41,161 | 41,161 | 41,161 | 41,161 | 41,161 | 41,161 | 41,161 | 41,161 | 41,161 |
ČISTÉ ZAHRANIČNÉ AKTÍVA | 194,1 | 193,8 | 204,7 | 205,6 | 215,2 | 202,0 | 200,9 | 209,2 | 214,9 | 196,1 | 189,7 | 196,7 | 196,2 |
ZAHRANIČNÉ AKTÍVA | 445,5 | 448,4 | 465,3 | 447,6 | 451,5 | 492,5 | 466,1 | 489,1 | 489,8 | 483,3 | 484,7 | 488,5 | 519,1 |
ZAHRANIČNÉ PASÍVA | 251,4 | 254,6 | 260,6 | 242,0 | 236,3 | 290,5 | 265,2 | 279,9 | 274,9 | 287,2 | 295,0 | 291,8 | 322,9 |
ČISTÉ DOMÁCE AKTÍVA | 544,5 | 545,2 | 539,4 | 518,4 | 516,7 | 521,2 | 543,8 | 540,5 | 540,4 | 565,8 | 574,0 | 576,6 | 597,3 |
DOMÁCE ÚVERY | 689,4 | 689,4 | 697,7 | 690,4 | 682,6 | 685,3 | 707,5 | 706,4 | 718,8 | 730,6 | 741,2 | 746,5 | 770,3 |
Čistý úver verejnej správe | 312,6 | 319,1 | 323,4 | 310,3 | 302,4 | 299,9 | 315,1 | 317,4 | 325,6 | 330,5 | 334,3 | 339,2 | 362,3 |
– čistý úver verejnej správe (bez FNM) | 315,7 | 322,2 | 326,3 | 314,0 | 309,2 | 314,2 | 329,1 | 323,7 | 332,3 | 337,2 | 341,0 | 342,9 | 365,5 |
– čistý úver FNM | -3,1 | -3,1 | -2,9 | -3,7 | -6,8 | -14,3 | -14,0 | -6,3 | -6,7 | -6,7 | -6,7 | -3,7 | -3,2 |
Úvery podnikom a obyvateľstvu | 376,8 | 370,3 | 374,3 | 380,1 | 380,2 | 385,4 | 392,4 | 389,0 | 393,2 | 400,1 | 406,9 | 407,3 | 408,0 |
Úvery v Sk | 308,2 | 299,6 | 302,8 | 306,0 | 303,1 | 302,5 | 304,2 | 301,6 | 306,2 | 311,7 | 314,3 | 319,1 | 318,2 |
– Úvery podnikom * | 223,1 | 213,7 | 214,6 | 215,3 | 210,0 | 206,9 | 205,2 | 199,9 | 201,1 | 204,0 | 203,8 | 205,7 | 201,5 |
– Úvery obyvateľstvu | 85,1 | 85,9 | 88,2 | 90,7 | 93,1 | 95,6 | 99,0 | 101,7 | 105,1 | 107,7 | 110,5 | 113,4 | 116,7 |
Úvery v cudzej mene | 68,6 | 70,7 | 71,5 | 74,1 | 77,1 | 82,9 | 88,2 | 87,4 | 87,0 | 88,4 | 92,6 | 88,2 | 89,8 |
P A S Í V A | |||||||||||||
PEŇAŽNÁ ZÁSOBA [M2] | 738,6 | 739,0 | 744,1 | 724,0 | 731,9 | 723,2 | 744,7 | 749,7 | 755,3 | 761,9 | 763,7 | 773,3 | 793,5 |
PENIAZE [M1] | 275,4 | 261,2 | 265,5 | 258,9 | 260,8 | 268,0 | 279,2 | 279,7 | 282,8 | 288,7 | 284,8 | 293,4 | 311,3 |
OBEŽIVO MIMO BÁNK [M0] | 91,8 | 91,7 | 91,7 | 90,8 | 90,9 | 91,9 | 93,2 | 93,8 | 95,4 | 96,3 | 97,6 | 97,8 | 100,5 |
NETERMÍNOVANÉ VKLADY | 183,6 | 169,5 | 173,8 | 168,1 | 169,9 | 176,1 | 186,0 | 185,9 | 187,4 | 192,4 | 187,2 | 195,6 | 210,8 |
– obyvateľstvo | 81,3 | 83,0 | 85,0 | 83,4 | 83,8 | 85,6 | 87,8 | 89,2 | 89,6 | 90,5 | 91,1 | 92,4 | 96,2 |
– podniky | 98,9 | 82,7 | 85,3 | 81,1 | 84,0 | 89,0 | 96,3 | 94,2 | 95,7 | 99,6 | 94,3 | 100,7 | 113,2 |
– poisťovne | 3,4 | 3,8 | 3,5 | 3,6 | 2,1 | 1,5 | 1,9 | 2,5 | 2,1 | 2,3 | 1,8 | 2,5 | 1,4 |
KVÁZIPENIAZE [QM] | 463,2 | 477,8 | 478,6 | 465,1 | 471,1 | 455,2 | 465,5 | 470,0 | 472,5 | 473,2 | 478,9 | 479,9 | 482,2 |
TERMÍNOVANÉ VKLADY | 371,4 | 380,9 | 383,7 | 377,9 | 385,6 | 368,7 | 368,8 | 379,5 | 381,1 | 378,3 | 377,0 | 374,1 | 386,2 |
– obyvateľstvo | 237,4 | 236,0 | 237,5 | 236,5 | 234,9 | 232,9 | 230,3 | 228,1 | 225,2 | 224,0 | 222,8 | 221,1 | 222,8 |
– podniky | 117,7 | 127,4 | 128,9 | 125,0 | 134,2 | 119,1 | 122,2 | 129,3 | 133,9 | 131,2 | 133,2 | 131,5 | 136,5 |
– poisťovne | 16,3 | 17,5 | 17,3 | 16,4 | 16,5 | 16,7 | 16,3 | 22,1 | 22,0 | 23,1 | 21,0 | 21,5 | 26,9 |
VKLADY V CUDZEJ MENE | 91,8 | 96,9 | 94,9 | 87,2 | 85,5 | 86,5 | 96,7 | 90,5 | 91,4 | 94,9 | 101,9 | 105,8 | 96,0 |
– obyvateľstvo | 53,9 | 53,4 | 53,2 | 52,1 | 50,8 | 50,7 | 50,4 | 49,9 | 49,2 | 49,4 | 49,5 | 49,2 | 48,5 |
– podniky | 37,9 | 43,5 | 41,7 | 35,1 | 34,7 | 35,8 | 46,3 | 40,6 | 42,2 | 45,5 | 52,4 | 56,6 | 47,5 |
OSTATNÉ ČISTÉ POLOŽKY | 144,9 | 144,2 | 158,3 | 172,0 | 165,9 | 164,1 | 163,7 | 165,9 | 178,4 | 164,8 | 167,2 | 169,9 | 173,0 |
Memorandové položky
1.1. | 31.1. | 29.2. | 31.3. | 30.4. | 31.5. | 30.6. | 31.7. | 31.8. | 30.9. | 31.10. | 30.11. | 31.12. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ČZA bankového sektora (bez zahraničných pasív vlády) | 328,7 | 332,0 | 350,2 | 350,3 | 366,4 | 399,9 | 395,2 | 398,2 | 402,7 | 391,1 | 387,6 | 392,5 | 394,6 |
– z toho: zahraničné aktíva | 445,5 | 448,4 | 465,3 | 447,6 | 451,5 | 492,5 | 466,1 | 489,1 | 489,8 | 483,3 | 484,7 | 488,5 | 519,1 |
– z toho: zahraničné pasíva | 116,8 | 116,4 | 115,1 | 97,3 | 85,1 | 92,6 | 70,9 | 90,9 | 87,1 | 92,2 | 97,1 | 96,0 | 124,5 |
Čistý úver ústrednej štátnej správe | 405,5 | 411,0 | 413,3 | 407,8 | 404,7 | 411,8 | 431,5 | 429,9 | 435,6 | 442,9 | 444,5 | 446,8 | 454,5 |
Čistý úver verejnej správe (bez zahraničných pasív vlády) | 211,3 | 217,7 | 222,6 | 210,7 | 199,0 | 155,5 | 182,4 | 185,2 | 191,7 | 198,4 | 202,4 | 207,2 | 230,6 |
– z toho: záväzky vlády a FNM | 405,2 | 422,2 | 423,1 | 420,9 | 416,1 | 418,5 | 417,8 | 417,0 | 395,4 | 409,0 | 409,4 | 422,0 | 456,7 |
– z toho: pohľadávky vlády a FNM | 193,9 | 204,5 | 200,5 | 210,2 | 217,1 | 263,0 | 235,4 | 231,8 | 203,7 | 210,6 | 207,0 | 214,8 | 226,1 |
Zahraničné pasíva vlády | 101,3 | 101,4 | 100,8 | 99,6 | 103,4 | 144,4 | 132,7 | 132,2 | 133,9 | 132,1 | 131,9 | 132,0 | 131,7 |
Vklady ostatného verejného sektora v NBS ** | – | 16,8 | 15,6 | 11,7 | 14,5 | 13,7 | 9,6 | 12,1 | 14,8 | 14,8 | 18,6 | 17,0 | 12,1 |
Podielové listy podielových fondov peňažného trhu | – | 12,9 | 14,2 | 15,7 | 17,0 | 18,3 | 20,2 | 22,3 | 24,7 | 26,7 | 28,4 | 30,7 | 32,7 |
Vybrané ukazovatele podľa špecifikácie SDDS | ||
* | Revízia údajov. | |
** | Vklady vyšších územných celkov, vklady vlády z fondov EÚ v cudzej mene a vklady mimorozpočtových prostriedkov orgánov SR v NBS. |