-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu Fintech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
Rozhodnutie - devízové prostriedky
R O Z H O D N U T I E
Národnej banky Slovenska zo dňa 17. decembra 1993
ktorým sa vyhlasuje rozsah predávaných devízových
prostriedkov
devízovému tuzemcovi – fyzickej osobe za účelom platenia výdavkov
spojených so zahraničnou cestou v roku 1994.
Národná banka Slovenska podľa § 21 ods.1 Devízového zákona č.528/1990
Zb., v znení zákona č.228 /1992 Zb., v znení zákona č. 264/1992 Zb., v
znení zákona č.26/1993 Z.z., v znení zákona č.1O6/1993 Z.z. a v znení
zákona č.161/1993 Z.z. ustanovuje:
§1
Predaj devízových prostriedkov devízovému tuzemcovi – fyzickej osobe za
slovenskú menu za účelom platenia výdavkov spojených so zahraničnou
cestou uskutočňujú banky1) a iné oprávnené
subjekty2) ( ďalej len „peňažné
ústavy“).
§2
1) Devízový tuzemec3) – fyzická osoba, ktorá v
kalendárnom roku 1994 dovŕši 15 rokov veku, môže nakupovať v peňažných
ústavoch devízové prostriedky vo voľne zameniteľných menách až do výšky 9
000,- Sk.
2) Devízový tuzemec – fyzická osoba vo veku od 6 do 15 rokov („ďalej
len dieťa“) môže nakupovať devízové prostriedky v polovičnej výške
vyššie stanoveného limitu. Predaj možno uskutočniť len na základe
predloženého vlastného pasu dieťaťa. Nárok na predaj vzniká, ak v
kalendárnom roku 1994 dovŕši dieťa 6 rokov veku.
3) Peňažné ústavy uskutočňujú predaj devízových prostriedkov v cestovných
šekoch, alebo vo valutách, ktoré majú pri predaji k dispozícii.
4) Predaj devízových prostriedkov peňažný ústav vyznačí v platnom
cestovnom pase4), s uvedením dátumu a výšky
uskutočneného predaja. Tento záznam má len evidenčný charakter pre
potrebu peňažného ústavu a nenahradzuje potvrdenie podľa §27 ods.1
písmeno a) Devízového zákona. Predaj devízových prostriedkov devízovému
tuzemcovi – fyzickej osobe, ktorá nie je občanom Slovenskej republiky,
ale má preukaz povolenia na trvalý
- 1) §1 ods.1 zákona č.21/1992 Zb. o bankách.
- 2) §7 ods 5 Devízového zákona č.528/1990 Zb. v znení neskorších
zmien a doplnkov. Opatrenie ŠBČS z 9.9.1992, ktorým sa stanovujú
podmienky pre niektoré obchody s devízovými hodnotami vykonávané s
inými osobami než bankami, vyhlásené v zbierke zákonov čiastka
94/1992.
zahraničia.
pobyt v Slovenskej republike5) vydaný
Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky vyznačí peňažný ústav na tento
preukaz.
5) Nákup devízových prostriedkov je možné uskutočniť postupne až do výšky
limitu. Za každý nákup peňažný ústav účtuje poplatok v súlade so
sadzobníkom toho ktorého peňažného ústavu.
6) Devízový tuzemec – fyzická osoba môže nakupovať devízové prostriedky
iba pre svoju osobu a blízkych príbuzných (manželka, manžel, rodičia.
deti), a to len na základe predloženia ich platného cestovného pasu a
dokladovania príbuzenského vzťahu platným občianskym preukazom, prípadne
iným vierohodným dokladom(napr. rodným listom) v prípade, že je držiteľom
identifikačnej karty vydanej namiesto občianskeho preukazu.
7) Devízový tuzemec – fyzická osoba, ktorá preukazuje trvalý pobyt v
Slovenskej republike preukazom povolenia na trvalý pobyt v Slovenskej
republike môže nakupovať devízové prostriedky iba pre svoju osobu.
8) V roku 1994 nemožno nakupovať devízové prostriedky pre cestovanie do
zahraničia z nevyčerpaného limitu v roku 1993.
§ 3
Toto rozhodnutie nadobúda účinnosť 1.1.1994.
guvernér
- 5) §9 zák. č. 123/1992 Zb. o pobyte cudzincov na území ČSFR.
Prílohy len vo Vestníku NBS