-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu Fintech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
Rozhodnutie - devízové prostriedky
R O Z H O D N U T I E
Národnej banky Slovenska zo 16. decembra 1994,
ktorým sa vyhlasuje rozsah predávaných devízových prostriedkov
devízovému tuzemcovi – fyzickej osobe za účelom platenia výdavkov
spojených so zahraničnou cestou v roku 1995
Národná banka Slovenska podľa § 21 ods. 1 Devízového zákona č. 528/1990
Zb. v znení zákona č. 228/1992 Zb., zákona č. 264/1992 Zb., zákona
Národnej rady Slovenskej republiky č. 26/1993 Z.z., zákona Národnej
rady Slovenskej republiky č. 106/1993 Z.z., zákona Národnej rady
Slovenskej republiky č. 161/1993 Z.z. a zákona Národnej rady Slovenskej
republiky č. 249/1994 Z.z. ustanovuje:
§ 1
Predaj devízových prostriedkov devízovému
tuzemcovi1) – fyzickej osobe za slovenskú menu
za účelom platenia výdavkov spojených so zahraničnou cestou uskutočňujú
banky2) a iné oprávnené
subjekty3) (ďalej len „peňažné
ústavy“).
§ 2
/1/ Devízový tuzemec – fyzická osoba, ktorá v kalendárnom roku 1995
dovŕši 15 rokov veku, môže nakupovať v peňažných ústavoch devízové
prostriedky vo voľne vymeniteľných menách až do výšky 16 000,- Sk.
/2/ Devízový tuzemec – fyzická osoba vo veku od 6 do 15 rokov (ďalej len
„dieťa“) môže nakupovať devízové prostriedky v polovičnej výške
vyššie stanoveného limitu. Predaj možno uskutočniť len na základe
predloženého vlastného pasu dieťaťa4). Nárok na
predaj vzniká, ak v kalendárnom roku 1995 dovŕši dieťa 6 rokov veku.
/3/ Peňažné ústavy uskutočňujú predaj devízových prostriedkov v
cestovných šekoch alebo vo valutách, ktoré majú k dispozícii.
/4/ Predaj devízových prostriedkov devízovému tuzemcovi – fyzickej osobe,
ktorá nie je občanom Slovenskej republiky sa vyznačí do pasu pri súčasnom
predložení preukazu – povolenia na pobyt pre cudzinca, ktorý vydávajú
útvary cudzineckej polície Ministerstva vnútra Slovenskej republiky. V
preukaze musí byť výslovne uvedené, že ide o trvalý pobyt. Číslo
cestovného pasu uvedené v preukaze – povolenie na pobyt pre cudzinca sa
musí zhodovať s číslom predloženého cestovného pasu.
- 1)§ 5 Devízového zákona.
- 2) § 1 ods. 1 zákona č. 21/1992 Zb. o bankách v znení neskorších
predpisov.
predpisov.
niektoré obchody s devízovými hodnotami vykonávané inými osobami ako
bankami vyhlásené v Zbierke zákonov čiastka 94/1992.
zahraničia.
/5/ Nákup devízových prostriedkov je možné uskutočňovať postupne až do
výšky limitu. Za každý nákup účtuje peňažný ústav poplatok v súlade so
sadzobníkom toho ktorého peňažného ústavu.
/6/ Devízový tuzemec – fyzická osoba môže nakupovať devízové prostriedky
iba pre svoju osobu a blízkych príbuzných (manžel, manželka, rodičia,
deti), a to len na základe predloženia ich platného cestovného pasu a
vydokladovania príbuzenského vzťahu platným občianskym preukazom,
prípadne iným vierohodným dokladom (napr. rodným listom) v prípade, že je
držiteľom identifikačnej karty vydanej namiesto občianskeho preukazu.
/7/ Devízový tuzemec – fyzická osoba, ktorá preukazuje trvalý pobyt v
Slovenskej republike môže nakupovať devízové prostriedky iba pre svoju
osobu.
/8/ V roku 1995 nemožno nakupovať devízové prostriedky pre cestovanie do
zahraničia z nevyčerpaného limitu v roku 1994.
§ 3
Toto rozhodnutie nadobúda účinnosť 1. 1. 1995.
guvernér