-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu FinTech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár* Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
Opatrenie NBS č. 10/1996
O P A T R E N I E č. 10
Národnej banky Slovenska zo dňa 11. júla 1996,
ktorým sa ustanovujú náležitosti žiadosti banky o predchádzajúci
súhlas
na zriadenie pobočky v zahraničí
Národná banka Slovenska podľa § 10 ods. 4 zákona č. 21/1992 Zb. o
bankách v znení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 58/1996 Z.
z. (ďalej len „zákon“) ustanovuje:§ 1
Účel opatrenia
Účelom tohto opatrenia je ustanoviť náležitosti žiadosti banky o
predchádzajúci súhlas na zriadenie pobočky v zahraničí.§ 2
Náležitosti žiadosti banky o predchádzajúci súhlas na zriadenie pobočky v
zahraničí
Žiadosť banky o predchádzajúci súhlas na zriadenie pobočky v zahraničí
obsahuje najmä
a) dôvody zriadenia pobočky v zahraničí s rozborom podmienok, v ktorých
bude pôsobiť,
b) bankové činnosti podľa § 1 ods. 1 a 3 zákona, ktoré bude vykonávať
spolu s časovým predpokladom začatia výkonu jednotlivých činností a ich
rozsah,
c) oznámenie miesta pôsobenia pobočky v zahraničí,
d) predpokladané náklady na realizáciu zámeru zriadiť pobočku v
zahraničí,
e) obchodný plán pobočky v zahraničí na prvé tri roky jej činnosti,
ktorého štruktúra je zhodná so štruktúrou súvahy v členení ustanovenom
pre banky Ministerstvom financií Slovenskej republiky a so štruktúrou
výkazu ziskov a strát v členení ustanovenom pre banky Ministerstvom
financií Slovenskej republiky1/,1/ Opatrenie Ministerstva financií SR č. 143 zo dňa 14. novembra1994, ktorým sa ustanovuje usporiadanie a obsahové vymedzenie položiekúčtovnej závierky bánk a minimálny rozsah údajov z nej, určený nazverejnenie (vyhlásené pod č. 347/1994 Z.z.).
f) informácie o organizácii pobočky v zahraničí
1.organizačná štruktúra pobočky,
2.činnosti organizačných zložiek pobočky, počet pracovníkov, rozdelenie
kompetencií medzi vedúcich pracovníkov pobočky,
3.organizácia a riadenie informačného systému pobočky, ďalej metodické,
technické a programové prostriedky používané v informačnom systéme
pobočky,
4.organizácia obchodu s devízovými hodnotami,
5.organizácia rozhodovacieho procesu pri poskytovaní úverov,
6.organizácia riadenia likvidity,
7.budovy, v ktorých sa budú uskutočňovať bankové činnosti,
g) údaje o najmenej troch vedúcich pracovníkoch pobočky v zahraničí,
ktorí zodpovedajú za riadenie, funkcie, do ktorých sú navrhovaní, ich
životopisy, doklady o odbornej spôsobilosti na navrhovanú funkciu,
absolvovanie odborných výcvikov a stáží v oblasti riadenia, v ktorej sa
s nimi uvažuje, prehľad doteraz vykonávaných činností v bankách alebo
iných finančných inštitúciách s uvedením dĺžky praxe vo vedúcej funkcii
a počte riadených osôb v porovnaní s rozhodovacou a riadiacou
právomocou a kompetenciou na navrhovanú funkciu, pracovné
posudky2/ od posledného zamestnávateľa, výpisy
z registra trestov, a ak nejde o občana Slovenskej republiky aj iné
obdobné potvrdenie o občianskej bezúhonnosti,
h) organizáciu a ciele vnútorného kontrolného systému, ako aj spôsob
zabezpečenia ich objektívneho fungovania, údaje o navrhovanom vedúcom
útvaru vnútornej kontroly, jeho životopis, doklady o odbornej
spôsobilosti na navrhovanú funkciu, výpis z registra trestov, a ak
nejde o občana Slovenskej republiky aj iné obdobné potvrdenie o
občianskej bezúhonnosti, funkcie v orgánoch iných obchodných
spoločností3/, mená a priezviská blízkych
osôb4/, ktoré sú zamestnané v iných bankách a
finančných inštitúciách,2/ § 60 ods.1 zákona č. 65/1965 Zb. Zákonníka práce v zneníneskorších predpisov.3/ Napríklad § 56 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonníkv znení neskorších predpisov, zákon č. 21/1992 Zb. o bankách v zneníneskorších predpisov, zákon č. 214/1992 Zb. o burze cenných papierov vznení neskorších predpisov, zákon č. 229/1992 Zb. o komoditných burzáchv znení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 249/1994 Z.z.,zákon č. 248/1992 Zb. o investičných spoločnostiach a investičnýchfondoch v znení neskorších predpisov.4/ § 116 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v zneníneskorších predpisov.
ch) informáciu o právnej úprave ochrany alebo poistenia vkladov v
štáte, v ktorom chce banka zriadiť pobočku, vrátane toho, či táto
pobočka bude povinná zúčastniť sa na ochrane alebo poistení vkladov
fyzických osôb v tomto štáte bez ohľadu na systém ochrany vkladov v
Slovenskej republike5/.Spoločné a záverečné ustanovenia
§ 3
/1/ Všetky doklady sa predkladajú v jednom vyhotovení. Doklady
predkladané ako kópie musia byť úradne overené. Národná banka Slovenska
môže v odôvodnených prípadoch upustiť od predloženia alebo úradného
overenia niektorých dokladov vyžadovaných podľa § 2.
/2/ Súčasťou žiadosti banky o predchádzajúci súhlas na zriadenie pobočky
v zahraničí je aj písomné vyhlásenie štatutárnych predstaviteľov banky o
tom, že údaje uvedené v žiadosti sú aktuálne, úplné a pravdivé.§ 4
Toto opatrenie nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia v Zbierke zákonov
Slovenskej republiky.
Vladimír Masár, v.r.
guvernér
5/ § 4 ods. 4 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 118/1996Z. z. o ochrane vkladov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.