-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu Fintech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
en
en
Pre hľadanie
stlačte Enter
Rozhodutie NBS č. 1/2000
- 1 ROZHODNUTIE Národnej banky Slovenska
- zo 23. marca 2000,
a) uzavrieť zmluvu o odovzdávaní a preberaní dát platobného styku
formou kompatibilných médií s NBS; vzor zmluvy je uvedený v prílohe č.
1 k tomuto rozhodnutiu,
b) zabezpečiť, aby kompatibilné médiá obsahovali všetky náležitosti
podľa Podmienok NBS pre vedenie účtov,
c) dodržať formu a obsah kompatibilných médií podľa prílohy č. 1 k
tomuto rozhodnutiu. (3) Do kompatibilných médií sa môžu zahrnúť všetky
druhy platieb s výnimkou platieb uvedených v bode 29 Podmienok NBS pre
vedenie účtov. Platby, ktoré majú stornovací charakter (suma je uvedená
so záporným znamienkom) nie sú povolené.
§ 3
Postup pri uzatváraní zmluvy
(1) Klient predloží pobočke, expozitúre, odboru centrálna učtáreň alebo
odboru 07 ústredia NBS, kde je vedený jeho účet (ďalej len
„pobočka“), vyplnený kontaktový list v štyroch vyhotoveniach,
ktorý sa považuje za žiadosť o odovzdávanie a preberanie dát platobného
styku formou kompatibilných médií. Vzor kontaktového listu je uvedený v
prílohe č. 2 k tomuto rozhodnutiu.
(2) NBS po posúdení kontaktového listu kontaktový list doplní a spolu s
identifikačným kódom dodávateľa, prípadne odberateľa, kontrolným
algoritmom ochrany dát platobného styku a prípadnými ďalšími údajmi
odovzdá splnomocnenej osobe, ktorú klient určí v kontaktovom liste.
Splnomocnená osoba určená v kontaktovom liste v prípade technických
problémov počas testovania alebo používania kompatibilných médií priamo
komunikuje s NBS.
(3) NBS preverí testovacie údaje a v prípade pozitívneho výsledku zašle
klientovi tlačivo zmluvy. Po podpise zmluvy štatutárnym orgánom klienta
alebo osobou oprávnenou konať v jeho mene vráti klient zmluvu NBS; NBS po
jej podpísaní odovzdá dve vyhotovenia klientovi.
(4) Klient môže odovzdávať a preberať dáta platobného styku formou
kompatibilného média aj prostredníctvom poverenej organizácie. Klient
musí poverenú organizáciu uviesť v kontaktovom liste aj v zmluve.
§ 4
Odovzdávanie kompatibilných médií NBS
(1) Klient, prípadne poverená organizácia, odovzdáva NBS dáta platobného
styku formou kompatibilných médií v časových intervaloch dohodnutých v
zmluve.
(2) Ak sa kompatibilné médium odovzdáva NBS fyzicky, kompatibilné médium
spolu so sprievodkou odovzdáva splnomocnená osoba. Splnomocnená osoba
uvedená v podpisovom vzore musí sprievodku podpísať a opatriť ju
odtlačkom pečiatky. Ak splnomocnená osoba odovzdáva viac kompatibilných
médií musí predložiť sprievodku ku každému kompatibilnému médiu. Vzor
podpisových vzorov je uvedený v prílohe č. 4 k tomuto rozhodnutiu.
(3) Ak sa kompatibilné médium zasiela NBS elektronickou formou, musí
klient, prípadne poverená organizácia potvrdiť správnosť a oprávnenosť
zaslaných údajov na sprievodke, ktorú zašle NBS faxom.
(4) Vzájomné preberanie kompatibilných médií sa potvrdzuje v knihe na to
určenej.
(5) Vo výnimočných prípadoch môže klient požiadať NBS o opravu alebo
zrušenie súboru odoslaného prostredníctvom komutovanej siete. Klient musí
o žiadosti NBS informovať vopred telefonicky. NBS môže umožniť klientovi
prepísať súbor do doby určenej na odovzdávanie kompatibilných médií.
§ 5
Spracovanie odovzdaných kompatibilných médií
(1) NBS po prijatí kompatibilného média a uskutočnených kontrolách vykoná
zúčtovanie v súlade s Podmienkami NBS pre vedenie účtov.
(2) Písomnú správu o zúčtovaní zasiela alebo odovzdáva NBS nasledujúci
pracovný deň po vykonanom zúčtovaní majiteľovi účtu v súlade s
Podmienkami NBS pre vedenie účtov.
(3) Po spracovaní kompatibilného média NBS eviduje odovzdané kompatibilné
médium, prípadne jeho kópiu, po dobu 5 kalendárnych dní po prevzatí
kompatibilného média.
(4) Opis kompatibilného média vytvorený pri spracovaní kompatibilného
média uschováva NBS po dobu päť rokov.
§ 6
Odovzdávanie správ o zúčtovaní formou kompatibilných
médií
(1) NBS vyhotovuje po dohode s klientom k písomnej správe o zúčtovaní
kompatibilné médium so spracovanými údajmi v lehote dohodnutej v
kontaktovom liste a odovzdáva ho klientovi alebo poverenej organizácii.
(2) NBS vyhotovuje spoločné kompatibilné médium pre všetkých klientov,
ktorí majú odovzdávanie kompatibilného média dohodnuté s tou istou
organizáciou.
(3) NBS udržiava vyhotovené kompatibilné médium pre klienta sedem
kalendárnych dní, ale jeho vyhotovenie k dohodnutému termínu v
kontaktovom liste odberateľovi neoznamuje.
(4) Kompatibilné médium vyhotovené v NBS má formu a obsah uvedenú v
prílohe č. 1 k tomuto rozhodnutiu.
§ 7
Chyby v kompatibilných médiách
(1) Ak NBS nemôže kompatibilné médium pre jeho nedostatky spracovať,
vráti ho nasledujúci pracovný deň po jeho prijatí klientovi, prípadne
poverenej organizácii, ktorá ho predložila. Súčasne písomne oznámi
dôvody, pre ktoré nemohla kompatibilné médium spracovať. Ak klient,
prípadne poverená organizácia naďalej trvá na odovzdaní dát platobného
styku formou kompatibilného média, musí zabezpečiť nové kompatibilné
médium.
(2) Ak klient odovzdá údaje platobného styku elektronickou formou
prostredníctvom verejnej telefónnej siete, ktoré pre technické nedostatky
nie je možné spracovať, NBS takéto údaje nevracia späť klientovi; o
chybných dátach platobného styku informuje klienta elektronickou formou,
prípadne aj písomne, ak je tak dohodnuté v kontaktovom liste.
(3) Ak dáta platobného styku obsiahnuté v odovzdanom kompatibilnom médiu
majú vecné nedostatky a nespĺňajú podmienky uvedené v tomto rozhodnutí,
postupuje NBS podľa Podmienok NBS pre vedenie účtov.
(4) Ak klient, prípadne poverená organizácia, dostane od NBS kompatibilné
médium, ktoré nemôže pre jeho chyby spracovať, vráti ho bezodkladne NBS a
písomne oznámi dôvody, pre ktoré kompatibilné médium vracia. NBS v ten
istý deň, najneskôr v nasledujúci pracovný deň, vyhotoví nové
kompatibilné médium.
§ 8
Zodpovednosť za chyby v kompatibilných médiách
(1) Za škody spôsobené vrátením kompatibilného média v dôsledku technicky
a vecne nesprávne vyhotoveného kompatibilného média zodpovedá klient.
(2) Klient je povinný po prijatí správy o zúčtovaní v NBS reklamovať
nezúčtovanie alebo nesprávne zúčtovanie platieb v lehotách určených
Podmienkami NBS pre vedenie účtov.
(3) Pri reklamácii NBS skontroluje údaje obsiahnuté v správe o zúčtovaní
s údajmi opisu kompatibilného média vytvoreného pri spracovaní
kompatibilného média a ak
a) sú údaje na oboch písomnostiach totožné, reklamáciu zamietne,
b) je rozpor medzi údajmi oboch písomností, považuje NBS reklamáciu za
opodstatnenú a zúčtuje platbu v súlade s novou dispozíciou klienta
podľa Podmienok NBS pre vedenie účtov; klient si môže uplatniť prípadnú
škodu podľa Podmienok NBS pre vedenie účtov.
§ 9
Záverečné ustanovania
(1) Zrušujú sa Podmienky Národnej Slovenska zo 14. apríla 1994 na
odovzdávanie a preberanie dát platobného styku formou kompatibilných
médií.
(2) Toto rozhodnutie nadobúda účinnosť 1. septembra 2000.
Marián Jusko v. r.
guvernér
Vydávajúci útvar: |
|
|
|
Príloha č. 1 k rozhodnutiu NBS č. 1/2000 – | Forma a obsah kompatibilných médií |
Príloha č. 2 k rozhodnutiu NBS č. 1/2000 – | Kontaktový list |
Príloha č. 3 k rozhodnutiu NBS č. 1/2000 – | Zmluva o odovzdávaní a preberaní dát platobného styku formou kompatibilných médií |
Príloha č. 4 k rozhodnutiu NBS č. 1/2000 – | Podpisové vzory |