-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu Fintech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
Memorandum o porozumení medzi Centrálnou bankou Cypru a Národnou bankou Slovenska v oblasti bankového dohľadu
Centrálna banka Cypru (ďalej označovaná ako CBC) a Národná banka Slovenska (ďalej označovaná ako NBS), v ďalšom texte označované ako orgány, vyjadrujúc obojstranný záujem i ochotu vytvoriť a rozvíjať dvojstranné vzťahy v oblasti bankového dohľadu, a želajúc si dosiahnuť spoločné chápanie otázok týkajúcich sa vzájomného poskytovania informácií bankového dohľadu a regulácie bánk s cieľom umožniť spoluprácu pri dosahovaní efektívneho konsolidovaného dohľadu nad zahraničnými subjektami a pri vykonávaní príslušných povinností zameraných na zaistenie bezpečnej a správnej činnosti úverových inštitúcií každý vo svojej krajine, sa dohodli na nasledujúcom:
Účel
- Toto memorandum o porozumení ustanovuje zámer orgánov vytvoriť všeobecný rámec pre vzájomnú pomoc a výmenu informácií v oblasti dohľadu a regulácie úverových inštitúcií s cieľom vymáhať a zabezpečovať dodržiavanie všetkých zákonov, predpisov alebo pravidiel týkajúcich sa funkcií dohľadu i regulácie a povinností týchto orgánov v ich príslušných jurisdikciách. Hlavné funkcie, kompetencie a predmety činnosti orgánov sú zhrnuté v prílohe A.
- Toto memorandum sa nepovažuje za medzinárodnú dohodu v zmysle cyperských a slovenských zákonov. Taktiež nezriaďuje žiadne právne záväzné povinnosti ani nenahrádza žiadne práva a predpisy, ktoré sú v platnosti na Cypre a na Slovensku.
Definície
- Na účely tohto memoranda:
„krajiny“ | sú Cyprus a Slovensko; | |
„orgány“ | sú Centrálna banka Cypru a Národná banka Slovenska; | |
„úverová inštitúcia“ (banka) |
je subjekt vykonávajúci bankovú činnosť (všeobecnú alebo špecializovanú), na ktorého činnosť sa vzťahuje poskytnutie licencie a bankový dohľad podľa zákona týchto krajín; | |
„informácia dohľadu“ | je informácia, ktorá bola získaná alebo poskytnutá pri plnení funkcií dohľadu, ako aj výmenou informácií alebo pri vykonávaní dohliadok na mieste podľa tohto memoranda niektorým z orgánov. Informácia dohľadu nebude obsahovať informáciu o transakciách, účtoch a vkladoch klientov; | |
„zahraničný subjekt“ | je definovaný tak, že zahŕňa pobočku, dcérsku spoločnosť alebo zastúpenie, resp. akúkoľvek inú formu v rámci jurisdikcie, ktorá podľa vzájomnej zhody vyvoláva potrebu konsolidovaného dohľadu; | |
„pobočka“ | úverovej inštitúcie je prevádzková jednotka, ktorá nemá osobitnú právnu subjektivitu, a teda je integrálnou súčasťou úverovej inštitúcie zapísanej v obchodnom registri v jednej z krajín; | |
„dcérska úverová inštitúcia“ (dcérska banka) |
je právne nezávislá inštitúcia, ktorá je úplne alebo väčšinovo vlastnená úverovou inštitúciou zapísanou v obchodnom registri v inej krajine než v krajine tejto dcérskej spoločnosti; | |
„zastúpenie“ | je kancelária, ktorá podporuje a propaguje záujmy niektorej úverovej organizácie, v ktorej sa však nevykonáva žiadna banková činnosť; | |
„domáca krajina“ | je krajina, kde je úverová inštitúcia, ktorá založila pobočku alebo dcérsku banku, resp. zastúpenie v druhej krajine („hostiteľskej krajine“), zapísaná v obchodnom registri. |
Vzájomné poskytovanie informácií
Dohľad nad zahraničnými subjektami Udeľovanie licencie
Dohliadka na diaľku Pri výkone priebežného dohľadu na diaľku prostredníctvom zberu informácií a skúmaním i analyzovaním finančných a štatistických výkazov predkladaných zahraničnými subjektami, ktoré boli zriadené v jednej krajine úverovými inštitúciami zapísanými do obchodného registra v druhej krajine, sa orgány dohodli, že:
Dohliadka na mieste
|
Služobné tajomstvo
Všeobecné ustanovenia
PRÍLOHA A ZHRNUTIE HLAVNÝCH FUNKCIÍ, KOMPETENCIÍ
|