-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu FinTech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
Kde hľadať pomoc
Ak komunikácia s poskytovateľom služby neprinesie očakávané výsledky, mali by ste vyhľadať pomoc inde.
Venujte svoj čas výberu správnej inštitúcie a popisu sťažnosti s požadovanými náležitosťami.
V prehľade subjektov, ktoré vám môžu pomôcť pri riešení konkrétnych spotrebiteľských problémov, nájdete aj odkazy na ich webové stránky, kde sú uvedené obsahové náležitosti podaní príp. iné požadované prílohy a kontaktné údaje orgánov:
- Mimosúdne riešenie sporov
- Orgány dohľadu
- Komisia na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách
- Profesijné a spotrebiteľské združenia
- Centrum právnej pomoci
- Advokát
- Súd
Ako riešiť cezhraničný spor
Cezhraničný spor vzniká v prípade, ak má poskytovateľ finančnej služby ku dňu uzavretia zmluvy sídlo v inom členskom štáte Európskej únie než je členský štát v ktorom sa nachádza vaše bydlisko alebo miesto obvyklého pobytu.Aj v prípade cezhraničného sporu by ste mali v prvom rade komunikovať so spoločnosťou, ktorá vám poskytla finančnú službu. Ak spolu nedokážete vyriešiť problém, obráťte sa na:
- Európske spotrebiteľské centrum – poskytne vám kontaktné údaje subjektu, ktorý pomôže pri riešení vášho sporu alebo
- priamo na člena FIN-NET siete – príslušný subjekt si vyberte podľa krajiny v ktorej pôsobí poskytovateľ služby a charakteru finančnej služby. Pri písaní sťažnosti rešpektujte pokyny ohľadom spôsobu jej podania a komunikačného jazyka.