-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu FinTech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár* Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
Centrum právnej pomoci, Advokát, Súd
Centrum právnej pomoci
Služby Centra právnej pomoci môžete využiť ak nemáte dostatok peňazí na právne služby poskytované advokátmi. Pre tento účel bude Centrum posudzovať, či spĺňate podmienky na poskytnutie bezplatnej právnej pomoci alebo pomoci s účasťou 20% trov právneho zastúpenia. Právna pomoc poskytnutá Centrom môže mať podobu právneho poradenstva (konzultácie), mimosúdneho riešenia sporu, spísania podania na súdy, zastupovania pred súdom.
Záujemca o služby Centra môže navštíviť pracoviská Centra, prípadne môže využiť možnosť písomného, telefonického alebo emailového kontaktu pracovníkov Centra. Aj bez podania žiadosti o poskytnutie právnej pomoci môžete požiadať o predbežnú konzultáciu s právnikom Centra alebo advokátom zapísaným do zoznamu advokátov poskytujúcich právnu pomoc osobám v materiálnej núdzi. Predbežná konzultácia sa poskytuje v jednej veci len jeden krát, najviac v trvaní jednej hodiny a je spojená s poplatkom vo výške 4,50 €.
Advokát
Advokát vám môže za odmenu pomôcť pri riešení problému poskytnutím právnej rady, zastupovaním v procese komunikácie s poskytovateľom služby alebo v konaní pred súdom. Ešte pred začatím konkrétneho úkonu vás musí informovať o výške odmeny za daný úkon. Pri zastupovaní advokátom v spore zo zmluvy uzatvorenej s poskytovateľom služby, máte ako spotrebiteľ právo na účtovanie osobitnej sadzby za úkony právnej pomoci.
Advokáta si môžete vybrať pomocou vyhľadávania dostupného na webovej stránke Slovenskej advokátskej komory, a to podľa mesta pôsobenia advokáta, príp. jeho odborného zamerania.
Súd
Ak sa váš problém nepodarí vyriešiť ani mimosúdne, môžete žiadať o ochranu vašich práv prostredníctvom súdneho konania. V takom prípade príslušný súd prejedná spor, výsledkom čoho bude záväzné a vykonateľné rozhodnutie. V súdnom konaní vám bude ako spotrebiteľovi priznané postavenie a ochrana slabšej strany sporu. V porovnaní s mimosúdnym riešením sporu budete musieť počítať s formálnejším, časovo a finančne náročnejším riešením sporu.
Čo by ste mali vedieť o súdnom riešení spotrebiteľského sporu:
- žaloba sa podáva písomne a musí byť z nej zrejmé ktorému súdu je určená, označenie strán sporu, ktorej veci sa týka, opísanie rozhodujúcich skutočností a označenie dôkazov na ich preukázanie, čo sa ňou sleduje a podpis navrhovateľa
- na konanie je miestne príslušný súd v ktorého obvode máte ako žalobca trvalý pobyt
- ako spotrebiteľ ste oslobodený od úhrady súdneho poplatku
- na prejednanie veci súd nariadi pojednávanie, ktoré prebieha verejne
- môžete sa dať zastupovať spotrebiteľským združením alebo advokátom
- súd môže vykonať aj tie dôkazy, ktoré ste nenavrhli, ak je to nevyhnutné pre rozhodnutie vo veci
- písomné vyhotovenie rozsudku súdu musí obsahovať aj poučenie o lehote na podanie odvolania, súde na ktorý sa odvolanie podáva a o jeho náležitostiach