-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu FinTech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár* Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
Informácie pre správcov úverov z iných členských štátov EÚ
V súlade s § 14 ods. 3 zákona č. 106/2024 Z. z. o správcoch úverov a nákupcoch úverov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o správcoch úverov“) je správca úverov z iného členského štátu oprávnený začať na území Slovenskej republiky vykonávať spravovanie úverov od prijatia oznámenia od Národnej banky Slovenska potvrdzujúceho prijatie oznámenia od príslušných orgánov dohľadu domovského členského štátu týkajúceho sa plánovaného spravovania úverov správcom úverov z iného členského štátu na území Slovenskej republiky (ďalej len „oznámenie“).
Ak by potvrdenie prijatia oznámenia Národnej banky Slovenska nebolo doručené, správca úverov z iného členského štátu je oprávnený začať na území Slovenskej republiky vykonávať spravovanie úverov po uplynutí dvoch mesiacov od zaslania samotného oznámenia.
Správca úverov z iného členského štátu je oprávnený na území Slovenskej republiky vykonávať spravovanie úverov v rozsahu, v akom je oprávnený vykonávať spravovanie úverov v domovskom členskom štáte, a to prostredníctvom pobočky alebo na základe práva na slobodné poskytovanie služieb, pričom povinnosti ustanovené v § 23 zákona o správcoch, týkajúce sa povinností vo vzťahu s dlžníkom, sa vzťahujú na tohto správcu úverov z iného členského štátu rovnako.
Správca úverov z iného členského štátu je teda povinný dodržiavať ustanovenia zákona o správcoch úverov, ktoré ukladajú povinnosti správcom úverov z iného členského štátu, ako aj osobitných zákonov alebo iných všeobecne záväzných právnych predpisov platných na území SR, ktoré sa vzťahujú na jeho činnosť vykonávanú na území SR, tzv. general good, t. j. pravidlá všeobecného prospechu.