-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu FinTech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
Outsourcing
(Zverejnené 15.10.2019)
Akákoľvek funkcia alebo činnosť poisťovne môže byť predmetom outsourcinu resp. sub-outsourcingu, pričom konečnú zodpovednosť za plnenie povinností vyplývajúcich zo zákona č. 39/2015 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o poisťovníctve“) a iných všeobecne záväzných právnych predpisov vzťahujúcich sa na jej činnosť má naďalej poisťovňa. Za outsourcing sa nepovažuje odborné poradenstvo alebo technická podpora napríklad v oblasti interného auditu, účtovníctva, riadenia rizík, ktorá nie je poskytovaná na kontinuálnej báze, ale je poskytovaná len jednorazovo.
Povinnosť poisťovne oznamovať Národnej banke Slovenska zámer zveriť výkon funkcií alebo činností inej osobe sa v súlade s § 30 ods. 3 zákona o poisťovníctve vzťahuje len na výkon kritických alebo dôležitých operačných funkcií alebo činností. V súlade s Usmerneniami k systému správy a riadenia (EIOPA-BoS-14/253) pri vyhodnotení, či outsorcovaná funkcia alebo činnosť je kritická alebo dôležitá, je rozhodujúce, či je nevyhnutná na prevádzku poisťovne t. j. bez nej by poisťovňa nedokázala poskytovať svoje služby (usmernenie č. 60). Poskytovateľom služieb môže byť dohliadaný subjekt, nedohliadaný subjekt alebo subjekt zo skupiny so sídlom v členskom štáte Európskej únie alebo v inom štáte, ktorý spĺňa podmienky článku 274 Delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) 2015/35 z 10. októbra 2014, ktorým sa dopĺňa smernica Európskeho parlamentu a Rady 2009/138/ES o začatí a vykonávaní poistenia a zaistenia (Solventnosť II), ako aj § 30 zákona o poisťovníctve.
Medzi kritické alebo dôležité funkcie alebo činnosti patrí napríklad tvorba produktov vrátane cenotvorby, správa aktív, likvidácia poistných udalostí, interný audit, účtovníctvo, riadenie rizík, aktuárska funkcia, funkcia dodržiavania súladu s právnymi predpismi, vlastné posúdenie rizika a solventnosti (ORSA), databázové, predajné a iné dennodenne využívané elektronické systémy poisťovne. Na druhej strane za kritické alebo dôležité funkcie alebo činnosti sa nepovažuje napríklad právne poradenstvo, upratovacie služby, bezpečnostné služby, catering.
V prípade outsourcingu len čiastkových činností je taktiež potrebné vyhodnotiť, či sa jedná o kritické alebo dôležité činnosti poisťovne
(napr. kalkuláciu predpokladaných nákladov na opravu, fotodokumentáciu poškodeného motorového vozidla vrátane písomného zápisu o rozsahu poškodenia motorového vozidla ako čiastkové činnosti zmluvných servisov v rámci likvidácie poistných udalostí možno považovať za kritické alebo dôležité činnosti poisťovne, keďže sú základným prvkom likvidácie poistných udalostí).