-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu Fintech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
Podmienka B - Podnikateľský plán vrátane odhadu predbežného rozpočtu na prvé tri účtovné roky
Vysvetlivky
Na účely uvedenej podmienky musí žiadateľ o udelenie povolenia určiť cieľovú skupinu klientov, ktorým bude vydávať elektronické peniaze, prípadne poskytovať platobné služby berúc do úvahy konkurenčné prostredie v oblasti vydavateľov elektronických peňazí/poskytovateľov platobných služieb. V súvislosti s týmto je žiadateľ povinný predložiť predpokladaný odhad reálneho rozpočtu, t. j. ziskov a strát za prvé tri účtovné roky fungovania inštitúcie elektronických peňazí v obmedzenom rozsahu. Rozpočet je spojený aj s otázkou financovania, kedy musí žiadateľ zdokladovať výšku vlastných resp. cudzích zdrojov financovania na splatenie základného imania v zákonom požadovanej výške.
-
Právny základ
- § 82 ods. 2 písm. j) ZoPS
- § 82 ods. 4 písm. h) ZoPS
- § 85b ZoPS
- čl. 5 ods. 1 písm. b) Smernice PSD 2
- čl. 9 Smernice PSD 2
- čl. 5 ods. 3 Smernice IEP
- Usmernenie 4, časť 4.3, Usmernenie EBA povoľovacie
Prílohy
Podnikateľský plán, ktorý má poskytnúť žiadateľ, má obsahovať:
PRÍLOHA B2
overené ročné účtovné závierky za predchádzajúce tri roky, ak existujú, alebo súhrn finančnej situácie v prípade tých spoločností, ktoré zatiaľ nevypracovali ročné účtovné závierky
PRÍLOHY B3
odhad predbežného rozpočtu na prvé tri účtovné roky, ktorý preukazuje, že žiadateľ je schopný používať vhodné a primerané systémy, zdroje a postupy, ktoré mu umožnia riadne fungovanie, pričom tento odhad má zahŕňať:
odhad výkazu ziskov a strát a súvahy vrátane cieľových scenárov a stresových scenárov, ako aj ich základné predpoklady, ako napríklad objem a hodnota transakcií, počet klientov, stanovenie cien, priemerná suma na transakciu, očakávaný nárast prahu ziskovosti
vysvetlenia základných línií príjmov a výdavkov, finančných dlhov a kapitálových aktív
schému a podrobný rozpis odhadovaných peňažných tokov v nasledujúcich troch rokoch
do odhadu predbežného rozpočtu je potrebné zahrnúť aj dodatočné finančné prostriedky, ktoré budú použité pri ďalšej činnosti
PRÍLOHA B4
informácie o vlastných zdrojoch vrátane výšky a podrobného rozpisu zloženia počiatočného kapitálu
PRÍLOHA B5
informácie o minimálnych požiadavkách na vlastné zdroje a ich výpočet metódou D, ako je uvedená v čl. 5 ods. 3 Smernice IEP, ak inštitúcia elektronických peňazí zamýšľa poskytovať iba služby elektronických peňazí, alebo metódou(-ami) uvedenou(-ými) v čl. 9 Smernice PSD 2, ako určí príslušný orgán, ak žiadateľ zamýšľa poskytovať platobné služby ako doplnok k službám elektronických peňazí, vrátane ročnej projekcie podrobného rozpisu vlastných zdrojov na tri roky podľa použitej metódy a prípadne ročnej projekcie vlastných zdrojov na tri roky podľa ostatných použitých metód