-
Úlohy NBS
Prehľadávať témy
- Menová politika
-
Dohľad nad finančným trhom
- Oblasti dohľadu FinTech Ochrana finančného spotrebiteľa Legislatíva Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Dokumenty na stiahnutie
- Iné zoznamy Oznámenia a upozornenia Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Publikácie, údaje, prezentácie Poplatky a príspevky
- Finančná stabilita
- Bankovky a mince
- Platby
- Štatistika
- Výskum
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Analytické štúdie (Policy Briefs) Blogy NBS Čo hovoria dáta Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Klimatická správa o nemenovopolitickom portfóliu NBS Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Správa o vývoji trhu s krytými dlhopismi Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Vyhlásenie o investičnej politike Národnej banky Slovenska Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- O národnej banke
- Informácie pre médiá
- Časté otázky
-
Pre verejnosť
Prehľadávať témy
- O národnej banke
- Vzdelávanie
- Kurzy a úrokové sadzby
- Bankovky a mince
- Platby
- Finančná stabilita
-
Dohľad nad finančným trhom
- Upozornenia NBS Zoznam dohliadaných subjektov Registre dohľadu Poplatky a iné úhrady vyžadované bankou od klienta Ako postupovať keď ste nespokojní s konaním finančnej inštitúcie
- Finančné sprostredkovanie a finančné poradenstvo Výroky právoplatných rozhodnutí Výroky neprávoplatných vykonateľných rozhodnutí Legislatíva Vybrané údaje
- Štatistika
- Legislatíva
-
Publikácie
- Analytické komentáre Analýza návrhu rozpočtu verejnej správy Blogy NBS Ekonomický a menový vývoj Frankfurtské hárky Makroprudenciálny komentár Rýchle komentáre Správa o činnosti Inovačného hubu NBS
- Správa o činnosti útvaru dohľadu nad finančným trhom Správa o finančnej stabilite Štatistický bulletin Štrukturálne výzvy Výročná správa Výskumné a príležitostné štúdie (WP/OP) Letáky a iné publikácie Prihlásenie na odber notifikácií
- Časté otázky
- Pre médiá
- Kariéra
- Kontakty
Podmienka K - Opis mechanizmov vnútornej kontroly v oblasti prania špinavých peňazí a financovania terorizmu
Vysvetlivky
Žiadateľ o udelenie povolenia na vydávanie elektronických peňazí sa udelením povolenia stane povinnou osobou na účely Zákona AML. V tejto súvislosti musí žiadateľ o udelenie povolenia vypracovať tzv. program vlastnej činnosti spĺňajúci kritériá Zákona AML, s prihliadnutím na metodické usmernenia NBS, ako aj usmernenia vydané Európskym orgánom pre bankovníctvo (EBA). AML/CFT mechanizmy žiadateľa musia byť súčasťou mechanizmov vnútorného riadenia a vnútornej kontroly.
-
Právny základ
- § 82 ods. 2 písm. l)
- § 82 ods. 4 písm. g) ZoPS
- Zákon AML
- Smernica č. 2015/849
- Nariadenie č. 2015/847
- čl. 5 ods. 1 písm. k) Smernice PSD 2
- Usmernenie 14, časť 4.3, Usmernenie EBA povoľovacie
Prílohy
Opis mechanizmov vnútornej kontroly, ktoré žiadateľ zaviedol s cieľom dodržiavať uvedené povinnosti, má obsahovať tieto informácie:
PRÍLOHA K1
žiadateľovo posúdenie rizík prania špinavých peňazí a financovania terorizmu spojených s jeho podnikaním vrátane rizík spojených so zákazníckou základňou žiadateľa, s poskytovanými produktmi a službami, s používanými distribučnými kanálmi a so zemepisnými oblasťami prevádzky
PRÍLOHA K2
opatrenia, ktoré žiadateľ zaviedol alebo zavedie s cieľom zmiernenia rizík a dodržiavania príslušných povinností v oblasti boja proti praniu špinavých peňazí a financovaniu terorizmu vrátane žiadateľovho postupu posúdenia rizika, politík a postupov plnenia požiadaviek hĺbkového preverovania zákazníkov, ako aj politík a postupov odhaľovania a oznamovania podozrivých transakcií alebo činností
PRÍLOHA K3
systémy a kontrolné mechanizmy, ktoré žiadateľ zaviedol alebo zavedie s cieľom zabezpečiť, aby pobočky, agenti a distribútori plnili požiadavky v oblasti boja proti praniu špinavých peňazí a financovaniu terorizmu vrátane prípadov, keď agent, distribútor a pobočka má sídlo v inom členskom štáte
PRÍLOHA K4
mechanizmy, ktoré žiadateľ zaviedol alebo zavedie s cieľom zabezpečiť, aby zamestnanci, agenti a distribútori absolvovali primeranú odbornú prípravu v oblasti boja proti praniu špinavých peňazí a financovaniu terorizmu
PRÍLOHA K5
totožnosť osôb, ktoré sú zodpovedné za zabezpečenie dodržiavania povinností v oblasti boja proti praniu špinavých peňazí a financovaniu terorizmu zo strany žiadateľa, a dôkaz, že ich odborné znalosti v oblasti boja proti praniu špinavých peňazí a financovaniu terorizmu sú dostatočné na to, aby mohli efektívne plniť túto úlohu
PRÍLOHA K6
systémy a kontrolné mechanizmy, ktoré žiadateľ zaviedol alebo zavedie s cieľom zabezpečiť, aby jeho politiky a postupy v oblasti boja proti praniu špinavých peňazí a financovaniu terorizmu boli aktuálne, účinné a relevantné
PRÍLOHA K7
systémy a kontrolné mechanizmy, ktoré žiadateľ zaviedol alebo zavedie s cieľom zabezpečiť, aby agenti a distribútori nevystavovali žiadateľa zvýšenému riziku prania špinavých peňazí a financovania terorizmu
PRÍLOHA K8
príručku pre zamestnancov žiadateľa o boji proti praniu špinavých peňazí a financovaniu terorizmu