en en

Príprava a podanie žiadosti

Príprava žiadosti

Potrebujem pri konaní pred NBS právne zastúpenie?

Národná banka Slovenska odporúča žiadateľom pri vypracovaní žiadosti, ako aj počas povoľovacieho konania pred Národnou bankou Slovenska, využiť možnosť právneho zastúpenia advokátskou kanceláriou, ktorá má skúsenosti s konaniami vedenými pred Národnou bankou Slovenska. Využitie služieb advokátskej kancelárie v procese prípravy žiadosti a všetkých jej príloh môže prispieť k plynulému a efektívnemu postupu v konaní vo veci žiadosti, čo má pozitívny vplyv na dĺžku a výsledok povoľovacieho konania.

Ako má byť žiadosť o udelenie povolenia poskytovateľom služieb kryptoaktív koncipovaná z formálnej stránky? Môže žiadateľ predložiť žiadosť alebo prílohy v elektronickej podobe?

Žiadateľ predkladá žiadosť podľa článku 62 ods. 2 nariadenia MICA s podrobnosťami podľa článku 62 ods. 2 a 3 nariadenia MiCA. Štandardný formulár a vzor žiadosti o udelenie povolenia na poskytovanie služieb kryptoaktív bude k dispozícii na webovom sídle Národnej banky Slovenska po schválení regulačných technických predpisov (RTS) a vykonávacích technických predpisov (ITS). Ich návrhy sú v súčasnosti k dispozícii na webovom sídle Národnej banky Slovenska. Vzhľadom na početnosť príloh a ich obsahovú rozsiahlosť je potrebné priložiť k žiadosti zoznam príloh s ich presným číselným označením. Konanie pred NBS sa vedie v listinnej forme. Prílohy k žiadosti musia byť originály alebo úradne osvedčené kópie. NBS môže na základe písomného návrhu žiadateľa alebo z vlastného podnetu upustiť od predloženia prílohy k žiadosti v listinnej podobe a umožniť jej predloženie v elektronickej podobe na trvanlivom médiu, ak osobitné predpisy neustanovujú inak.

Ako postupovať, keď je v konaní potrebné predložiť verejné listiny vydané v zahraničí?

Pred tým, ako možno v konaní vo veci žiadosti použiť verejnú listinu zo zahraničia, je potrebné, aby bola najprv relevantným spôsobom overená v krajine svojho pôvodu. Najčastejšie ide o apostiláciu.

  • Ak ide o verejnú listinu z krajiny, ktorá nie je signatárom Haagskeho dohovoru – je potrebné, aby bola superlegalizovaná (tzv. konzulárna superlegalizácia), toto overovanie je 3-stupňové, v treťom stupni overuje listinu predloženú NBS zastupiteľský úrad SR (veľvyslanectvo, resp. konzulát), teda v princípe zastupiteľský úrad toho štátu, z ktorého sa má listina použiť.
  • Ak ide o verejnú listinu z krajiny, ktorá je signatárom Haagskeho dohovoru o zrušení požiadavky vyššieho overenia zahraničných verejných listín, postačuje, aby bola opatrená apostilou, pričom je potrebné, aby bola apostilou opatrená nielen listina, ale aj prekladateľská doložka na úradnom preklade, ak je úradný prekladateľ zo zahraničia (t. j. sú potrebné 2 osvedčenia Apostille).

Od 16. februára 2019 sú od všetkých foriem overovania (apostil, superlegalizácia) oslobodené určité druhy verejných listín vydaných alebo osvedčených v členských štátoch EÚ. Nie je potrebné overovať neexistenciu záznamu v registri trestov. S niektorými štátmi má však Slovenská republika uzatvorené dvojstranné zmluvy, ktoré umožňujú vzájomné uznávanie listín aj bez apostilácie (zoznam dostupný v PDF verzií). Pokiaľ ide o listinu vydanú orgánom štátu z tejto kategórie nie je potrebná ani apostilácia.

Môže byť žiadosť alebo jej časť (napr. niektorá z príloh) predložená v inom ako slovenskom jazyku?

Žiadosť vrátane jej príloh sa predkladá v štátnom jazyku. Ak je niektorá z príloh vyhotovená v inom ako štátnom jazyku, spolu s prílohou sa musí predložiť aj jej úradne osvedčený preklad do slovenského jazyka. Národná banka Slovenska môže na základe písomného návrhu žiadateľa (uvedeným v žiadosti alebo jej doplnení) upustiť od predloženia úradne osvedčeného prekladu technickej dokumentácie alebo inej prílohy do štátneho jazyka, ak je vyhotovená v českom jazyku alebo anglickom jazyku.

Národná banka Slovenska obvykle akceptuje predloženie technickej dokumentácie v anglickom jazyku.  Národná banka Slovenska tiež obvykle akceptuje v anglickom jazyku dokumenty preukazujúce odbornú spôsobilosť posudzovaných osôb. Národná banka Slovenska môže, po dohovore so žiadateľom, akceptovať predloženie ďalších príloh žiadosti v anglickom jazyku v prípade, ak to bude v súlade s osobitnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.

Dokumenty týkajúce sa vnútornej organizácie žiadateľa ako napr. vnútorné predpisy, ktorými sa žiadateľ po udelení povolenia bude riadiť a ktoré budú tiež predmetom dohľadu, musia byť predložené v slovenskom jazyku, prípadne dvojjazyčne. Národná banka Slovenska je však oprávnená aj dodatočne podľa potreby požiadať o predloženie úradne osvedčeného prekladu do štátneho jazyka.

Aké sú požiadavky na oddelenie majetku poskytovateľa služieb kryptoaktív a jeho klientov?

Poskytovatelia služieb kryptoaktív sú povinní zabezpečiť oddelenie svojho majetku od majetku svojich klientov v dvoch rovinách:

Potenciálny poskytovateľ služieb kryptoaktív musí v licenčnom konaní preukázať buď priame splnenie vyššie uvedených požiadaviek, alebo bezpodmienečnú schopnosť ich splnenia. Schopnosťou splnenia požiadaviek sa rozumie existencia úplného plánu splnenia predmetných požiadaviek prostredníctvom konkrétnych služieb tretích strán (napr. bánk), pričom tieto tretie strany potvrdia pripravenosť poskytnúť takéto plnenia potenciálnemu poskytovateľovi služieb kryptoaktív.

Na uvedený účel musí potenciálny poskytovateľ služieb kryptoaktív predložiť napr. zmluvy s odkladacími podmienkami ku dňu udelenia povolenia, zmluvy o budúcich zmluvách, alebo písomné potvrdenie, z ktorého vyplýva, že tretí subjekt je pripravený poskytnúť určité plnenie potenciálnemu poskytovateľovi služieb kryptoaktív za vopred dohodnutých podmienok.

Ako sa preukazuje dostatočne dobrá povesť a primerané vedomosti, zručnosti a skúsenosti členov riadiaceho orgánu žiadateľa?

Podľa článku 62 ods. 2 písm. g) nariadenia MiCA ako aj návrhu príslušného spoločného usmernenia ESMA a EBA musia členovia riadiaceho orgánu žiadateľa v CASP spĺňať požiadavky na dostatočne dobrú povesť a mať primerané vedomosti, zručnosti a skúsenosti na riadenie CASP.

Nedostatočné preukázanie dobrej povesti, primeraných vedomostí, zručností a skúseností vyššie uvedených osôb prostredníctvom predpísaných dokladov je obsahovým nedostatkom žiadosti o udelenie povolenia na činnosť poskytovateľa služieb kryptoaktív. Národná banka Slovenska nemôže rozhodnúť o udelení povolenia na činnosť poskytovateľa služieb kryptoaktív bez preukázania uvedených podmienok.

Ako sa preukazuje vhodnosť akcionárov a spoločníkov, ktorí majú kvalifikované podiely u žiadateľa?

Žiadateľ je podľa článku 62 ods. 2 písm. h) ods. 3 nariadenia MiCA povinný predložiť doklady preukazujúce dostatočne dobrú povesť všetkých priamych alebo nepriamych akcionárov a spoločníkov žiadateľa. Žiadateľ je povinný podľa príslušných regulačných štandardov preukázať vhodnosť a finančnú spoľahlivosť akcionára alebo spoločníka žiadateľa, a neexistenciu podozrenia, že v súvislosti s navrhovaným nadobudnutím dochádza alebo došlo k praniu špinavých peňazí, financovaniu terorizmu alebo pokusu o pranie špinavých peňazí, resp. financovanie terorizmu.

Ak je akcionárom alebo spoločníkom žiadateľa fyzická osoba, žiadateľ je povinný preukázať, že nemá záznam v registri trestov, vrátane informácie, či je táto osoba vedená v registri diskvalifikácií. Ak je akcionárom alebo spoločníkom žiadateľa právnická osoba, splnenie podmienky musí preukázať u všetkých právnických osobách, ktoré majú priamy alebo nepriamy podiel aspoň vo výške 10% na žiadateľovi. V prípade nepriameho podielu sa preukazuje splnenie podmienok u každej právnickej osoby, ktorej nepriamy podiel je vyšší ako 10% a fyzickej osoby, ktorej nepriamy podiel na týchto právnických osobách je vyšší ako 10% (konečný užívateľ výhod).

Prílohu žiadosti tvoria aj doklady preukazujúce pôvod finančných prostriedkov vložených do základného imania žiadateľa a pôvod ďalších finančných zdrojov potrebných na preklenutie nepriaznivej finančnej situácie žiadateľa v budúcnosti. Žiadateľ je povinný uviesť informáciu o pôvode finančných prostriedkov vložených do základného imania žiadateľa a ďalších finančných zdrojov a predložiť doklady hodnoverne preukazujúce uvedené skutočnosti, najmä výpisy z účtov, výpis z katastra nehnuteľností, cenné papiere, obchodné podiely či iné doklady a listiny preukazujúce pôvod a vlastníctvo zdrojov, ktoré majú byť použité na financovanie poskytovateľa služieb kryptoaktív.

Z predložených dokladov musí vyplývať jednoznačný zdroj týchto finančných prostriedkov, ich skutočný pôvod, dostatočný objem a skladba.

Nedostatočné preukázanie vhodnosti akcionárov a spoločníkov, ktorí majú kvalifikované podiely u žiadateľa a pôvodu, skladby a dostatočného objemu peňažných prostriedkov vo vyššie uvedenom rozsahu a prostredníctvom predpísaných dokladov je obsahovým nedostatkom žiadosti o udelenie povolenia na činnosť poskytovateľa služieb kryptoaktív. Národná banka Slovenska nemôže rozhodnúť o udelení povolenia na činnosť poskytovateľa služieb kryptoaktív bez preukázania uvedených podmienok.

Aké sú požiadavky na personálne zabezpečenie poskytovateľa služieb kryptoaktív?

Nepreukázanie dostatočného personálneho zabezpečenia žiadateľa je obsahovým nedostatkom žiadosti o udelenie povolenia na činnosť poskytovateľa služieb kryptoaktív. Národná banka Slovenska nemôže rozhodnúť o udelení povolenia na činnosť poskytovateľa služieb kryptoaktív bez preukázania uvedených podmienok.

Čo má obsahovať plán činnosti žiadateľa?

Žiadosť o udelenie povolenia na činnosť poskytovateľa služieb kryptoaktív musí obsahovať podrobný plán činností na trojročné obdobie. Plán činností musí vychádzať z reálnych predpokladov určených žiadateľom a zohľadňovať rôzne scenáre možného vývoja na trhu kryptoaktív (napr. rast trhu, stagnácia, pokles trhu). Plán činností by mal byť komplexný, realistický a zahŕňať všetky kľúčové oblasti činnosti. Príliš optimistické odhady v oblastiach financií, ľudských zdrojov, marketingu, získavania klientov a celkových výsledkov činnosti nemožno akceptovať, bez popisu zmierňujúcich opatrení a kritických scenárov. Súčasťou plánu sú aj dôkazy na podporu predložených prognóz.

Nesúlad plánu činnosti so službami kryptoaktív o povolenie na ktorých poskytovanie žiadateľ žiada, neurčitosť a neúplnosť plánu činnosti sú obsahovými nedostatkami žiadosti o udelenie povolenia na činnosť poskytovateľa služieb kryptoaktív. Národná banka Slovenska nemôže rozhodnúť o udelení povolenia na činnosť poskytovateľa služieb kryptoaktív bez preukázania uvedených podmienok.

Aké očakávania od žiadateľa má NBS ohľadom preukázania splnenia regulačných požiadaviek v oblasti AML/CFT ?

Jednou z obligatórnych podmienok na udelenie povolenia je požiadavka na riadne plnenie povinností a opatrení na ochranu pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a financovaním terorizmu (ďalej len „ochrana pred ML/TF“). Podrobnosti o očakávaniach NBS v tejto oblasti sú pre rozsiahlosť uvedené v samostatnom dokumente.

Aké monitorovacie a analytické nástroje má mať žiadateľ?

Na dosiahnutie súladu poskytovateľa služieb s kryptoaktívami s MiCA je potrebné implementovať komplexnú sadu analytických a bezpečnostných nástrojov. Tieto nástroje, zamerané na blockchainovú analytiku, skríning proti praniu špinavých peňazí (AML), vrátane dodržiavania reštriktívnych opatrení a ďalšie kľúčové oblasti, tvoria základ robustného regulačného (compliance) rámca, zabezpečujúceho operačnú integritu a dodržiavanie predpisov. Prehľad je uvedený v časti „Pred podaním žiadosti“.

Na čo pamätať, ak chce žiadateľ implementovať identifikáciu a overovanie identifikácie klienta bez fyzickej prítomnosti (online/remote onboarding)?

Právny základ pre spracúvanie dokladov totožnosti poskytovateľov služieb kryptoaktív vychádza z jeho zaradenia medzi povinné osoby podľa zákona č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu v znení neskorších predpisov (ďalej len „AML zákon“), ktorý ukladá povinnosť vykonávať starostlivosť vo vzťahu ku klientovi, ktorá zahŕňa identifikáciu a overovanie identifikácie klienta. Toto vyžaduje získavanie, zaznamenávanie, uchovávanie a spracúvanie osobných údajov klienta, vrátane dokladov totožnosti, ako sú občianske preukazy alebo pasy.

Aké sú požiadavky na využívanie služieb tretích strán (outsourcing)?

Účelom oursourcingu je zlepšenie operačnej efektivity poskytovateľa služieb kryptoaktív prostredníctvom využitia odborných znalostí tretích osôb na výkon niektorých služieb alebo prevádzkových funkcií, resp. činností. Tretie osoby pri poskytovaní služieb outsourcingu vykonávajú služby, funkcie alebo činnosti, ktoré by inak vykonával poskytovateľ služieb kryptoaktív.

Za outsourcing sa nepovažujú služby alebo činnosti, ktoré by inak subjekt s udeleným povolením nevykonával, ako napríklad nákup kancelárskych potrieb a nábytku, upratovanie, štatutárny audit alebo právne zastupovanie pred súdom alebo správnym orgánom.

Žiadateľ o udelenie povolenia na činnosť poskytovateľa služieb kryptoaktív je pri špecifikácii zamýšľaného obchodného modelu povinný predložiť podľa článku 62 ods. 2 písm. d) nariadenia MiCA plán činností, v ktorom stanoví druhy služieb kryptoaktív, ktoré v úmysle poskytovať, vrátane toho, kde a ako sa majú tieto služby uvádzať na trh.

Ak žiadateľ zamýšľa vykonávať služby alebo niektoré činnosti prostredníctvom tretích osôb (outsourcing), plán činností, ktorý žiadateľ predkladá v žiadosti, musí navyše obsahovať aj podrobnosti o spôsobe výkonu outsourcingu špecifikované v návrhu delegovaného nariadenia, ktorým sa dopĺňa nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2023/1114, pokiaľ ide o regulačné technické predpisy, ktorými sa spresňujú informácie, ktoré sa majú zahrnúť do žiadosti o povolenie na výkon funkcie poskytovateľa služieb kryptoaktív. Ide o:

Ak poskytovateľ služieb kryptoaktív zverí výkon niektorej zo služieb alebo činností tretej osobe alebo poverí výkonom prevádzkových funkcií tretiu osobu, je naďalej plne zodpovedný za dodržiavanie všetkých svojich povinností podľa nariadenia MiCA a neustále zabezpečí plnenie podmienok na výkon zverených služieb a činností uvedených v článku 73 nariadenia MiCA; externé vykonávanie činnosti nevedie k delegovaniu zodpovednosti poskytovateľa služieb kryptoaktív.

Žiadateľ by mal pri výbere tretej strany, ktorej plánuje zveriť niektoré služby, funkcie alebo činnosti, vykonať najmä analýzu jej obchodného modelu, posúdiť rozsah a zložitosť jej činnosti, finančnú situáciu, vlastnícku a skupinovú štruktúru, prípadný výkon dohľadu vykonávaný príslušným orgánom, a následne zohľadniť jej schopnosť, kapacitu, dostatočné zdroje a organizačnú štruktúru na to, aby vykonávala outsourcované činnosti spoľahlivo a profesionálne. Podľa článku 75 ods. 9 nariadenia MiCA, ak poskytovatelia služieb kryptoaktív poskytujúci úschovu a správu kryptoaktív v mene klientov využívajú iných poskytovateľov služieb kryptoaktív uvedenej služby, využívajú len poskytovateľov služieb kryptoaktív, ktorým bolo udelené povolenie v súlade s článkom 59 nariadenia MiCA; zároveň sú povinní informovať o tom svojich klientov.

Podrobnosti o spôsobe výkonu prevádzkových funkcií, ktoré sú žiadateľom označené ako kritické alebo dôležité operačné funkcie, musia byť špecifikované v opise plánu kontinuity činnosti, ktorý žiadateľ predkladá v žiadosti. Žiadateľ je povinný vyhodnotiť, či ide o kritické alebo dôležité funkcie aj v prípade, ak ide o zamýšľané zverenie len čiastkových činností. Pri vyhodnotení, či outsorcovaná funkcia je kritická alebo dôležitá, je rozhodujúce, či je nevyhnutná na prevádzku poskytovateľa služieb kryptoaktív, t. j. bez nej by poskytovateľ služieb kryptoaktív nedokázal poskytovať svoje služby. Kritériá posúdenia kritickej alebo dôležitej funkcie sú špecifikované v článku 3 bod 22. nariadenia DORA.

Pri vypracovaní politiky outsourcingu odporúčame žiadateľom analogicky postupovať podľa Usmernenie EBA k outsourcingu EBA/GL/2019/02 a Usmernenia ESMA č. ESMA50-164-4285 týkajúce sa outsourcingu poskytovateľom cloudových služieb.

Preveruje NBS v konaní vo veci žiadosti úzke väzby žiadateľa s inými subjektmi?

Národná banka Slovenska v konaní vo veci žiadosti udelí povolenie na činnosť poskytovateľa služieb kryptoaktív, len ak úzke väzby žiadateľa s fyzickými alebo inými právnickými osobami neprekážajú účinnému dohľadu nad budúcim poskytovateľom služieb kryptoaktív.

Národná banka Slovenska v tejto súvislosti posudzuje najmä podrobnú organizačnú schému štruktúry skupiny, informácie o činnostiach, ktoré v súčasnosti vykonávajú subjekty skupiny, informácie o podiele kapitálu a hlasovacích práv akcionárov s významným vplyvom na subjekty skupiny, ako aj informácie o vzťahoch medzi finančnými a nefinančnými subjektmi skupiny. Predmetom posúdenia v konaní vo veci žiadosti sú doklady a informácie, či úzke väzby navrhovaného nadobúdateľa ovplyvnia schopnosť budúceho poskytovateľa služieb kryptoaktív poskytovať Národnej banke Slovenska v rámci výkonu dohľadu včasné a presné informácie a či prepojenia medzi týmito subjektmi neprekážajú výkonu dohľadu nad poskytovateľom služieb kryptoaktív.

Ak je žiadateľ úzko prepojený s inou fyzickou alebo právnickou osobou usadenou v tretej krajine alebo je súčasťou skupiny usadenej mimo Únie, Národná banka Slovenska naviac prihliada na existenciu/neexistenciu memoranda o porozumení, resp. spolupráci medzi Národnou bankou Slovenska a orgánom dohľadu tretej krajiny. Predmetom posudzovania sú aj všeobecné informácie o regulačnom režime danej tretej krajiny, podrobný opis uplatniteľného právneho rámca pre boj proti praniu špinavých peňazí a financovaniu terorizmu vrátane jeho súladu s odporúčaniami Financial Action Task Force (FATF), zákony, iné právne predpisy alebo správne opatrenia tretej krajiny, ktorými sa spravuje fyzická osoba alebo iné právnické osoby, ako aj prípadné vyhlásenia príslušných zahraničných orgánov, že neexistujú žiadne prekážky alebo obmedzenia pri poskytovaní informácií potrebných na dohľad Národnej banky Slovenska.

Národná banka Slovenska odmietne udeliť povolenie na poskytovanie služieb kryptoaktív, ak nebude bez akýchkoľvek pochybností preukázané, že úzke väzby neprekážajú účinnému dohľadu nad budúcim poskytovateľom služieb kryptoaktív.

Bude povinnosť dohliadaného subjektu mať v čase podania žiadosti účet v banke, alebo inom poskytovateľovi platobných služieb?

V konaní vo veci žiadosti je žiadateľ za účelom preukázania splnenia podmienky podľa článku 70 ods. 1 a ž 3 nariadenia MiCA povinný preukázať, že prijal primerané opatrenia na ochranu vlastníckych práv klientov. Podľa článku 10 návrhu delegovaného nariadenia, ktorým sa dopĺňa nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2023/1114, pokiaľ ide o regulačné technické predpisy, v ktorých sa stanovujú informácie, ktoré sa majú zahrnuté v žiadosti o povolenie ako poskytovateľ služieb kryptoaktív, je žiadateľ v konaní vo veci žiadosti povinný predložiť podrobný opis svojich politík a postupov oddelenia kryptoaktív a finančných prostriedkov klientov a uviesť, ako zabezpečí, že finančné prostriedky klientov budú držané na účte, ktorý bude oddelený od účtov patriacich žiadateľovi.

Súčasťou opisu postupov žiadateľa na oddelenie finančných prostriedkov klienta majú byť informácie o bankovom účte/bankových účtoch, ktoré má na tento účel viesť budúci poskytovateľ služieb kryptoaktív. Zároveň je potrebné, aby žiadateľ v žiadosti predložil aj doklady preukazujúce oddelenosť finančných prostriedkov klienta od účtov žiadateľa, a to napr. uzatvorenou zmluvou s finančnou inštitúciou o otvorení bankového účtu.

Možno pri postupe pri vybavovaní sťažností využiť informačno-komunikačné prostriedky, napr. elektronický formulár?

Podávanie sťažností sa spravuje článkom 71 nariadenia MiCA a vykonávacím predpisom o vybavovaní sťažností poskytovateľmi služieb kryptoaktív, ktorý je v súčasnosti vo fáze konzultácie. Z návrhu vykonávacieho predpisu vyplýva, že klienti majú mať možnosť podať sťažnosť elektronicky alebo poštou. (Art.3(1)) Poskytovateľ má povinnosť zverejniť „Formulár na podanie sťažnosti“ uvedený v prílohe vykonávacieho predpisu. Nedodržanie formy však nebude dôvodom na odmietnutie sťažnosti ako neprijateľnej (Art.1(7)).

Z uvedeného vyplýva, že poskytovateľ môže umožniť podanie sťažnosti elektronicky cez platformu poskytovateľa, pri dodržaní obsahových náležitostí a transparentného procesu vybavenia sťažnosti, za účelom dosiahnutia lepšej užívateľskej prívetivosti platformy a poskytovaných služieb. Povinnosť sprístupniť „Formulár na podanie sťažnosti“ a informovať klientov o možnosti podať sťažnosť týmto nie je dotknutá.

Aké najčastejšie formálne nedostatky sa vyskytujú v žiadosti o udelenie povolenia v iných sektoroch?

Na základe skúseností z konaní pred Národnou bankou Slovenska v iných sektoroch finančného trhu, môže ísť napríklad o chýbajúce náležitosti alebo prílohy žiadosti, predloženie kópie listín bez ich úradného osvedčenia, neuhradenie poplatku za úkon Národnej banky Slovenska, príp. nepredloženie dokladu o úhrade tohto poplatku alebo chýbajúci úradne osvedčený podpis žiadateľa alebo neschopnosť žiadateľa odstrániť v lehote určenej Národnou bankou Slovenska vytýkané nedostatky žiadosti.

Podanie žiadosti

V záujme hospodárnosti a efektívnosti konania odporúčame po riadnom podaní žiadosti v listinnej forme a úhrade poplatku doručiť žiadosť Národnej banke Slovenska aj v elektronickej forme. Pre tento účel Národná banka Slovenska zriadi pre žiadateľa virtuálne úložisko. Požiadať o zriadenie virtuálneho úložiska je potrebné prostredníctvom e-mailovej adresy crypto@nbs.sk.


Dátum poslednej aktualizácie 27. nov 2024